برگزاری جلسه گذر از پیک بار سال 1400

در راستای اجرای برنامه های گذر از پیک بار سال 1400، جلسه هماهنگی با حضور مدیرعامل و مسئولین شرکت های برق منطقه ای و توزیع برق شمال و جنوب استان کرمان برگزار شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمان در این جلسه اظهار داشت: جلسات کارگروه مدیریت مصرف تا زمان پایان پیک بار به صورت هفتگی انجام خواهد شد تا بتوان با هماهنگی بیشتر مسائل مربوط به پیک بار امسال را مدیریت کرد زیرا با توجه به كاهش توليد نيروگاه‌هاي برق آبي، براي جلوگيري از بروز خاموشي نياز به اعمال برنامه‌هاي مديريت مصرف به ميزان 3200 مگاوات بيشتر از سال گذشته در کشور است.

مهندس حمیدرضا حبیبی با اشاره به نامه وزیر نیرو به استانداران سراسر کشور گفت: در اين نامه با اشاره به پاداش‌هاي در نظر گرفته شده براي مشتركاني كه در هر استان با برنامه‌هاي مديريت بار همكاري نمايند، اختيار نحوه اختصاص اين پاداش‌ها را به استانداران واگذار کرده است و در اين نامه‌ها سقف مصرف هر استان در ماه‌هاي ارديبهشت، خرداد و سه ماه تابستان تعيين و راهكارهاي مديريت مصرف در بخش‌هاي مختلف نيز به استان‌هاي مذكور به‌صورت جداگانه ارائه شده است.

وی افزود: در این راستا با حضور معاون هماهنگی توزیع توانیر جلسه ای با استاندار کرمان و همچنین برخی از نمایندگان مجلس برگزار شد تا از شرایط امسال صنعت برق مطلع باشند.

مهندس حبیبی همچنین اذعان داشت: جلسات متعددی با صنایع برگزار شده است و محدودیت های صنعت برق به صنایع یادآور گردید و امیدواریم با کمترین مشکل از پیک بار 1400 عبور کنیم.

وی در خصوص صنعت رمز ارز افزود: رمز ارزها قانونی کاملا تحت کنترل هستند و اجازه مصرف در زمان پیک را ندارند و یک سری رمز ارزهای غیر مجاز وجود دارند که باید ضمن کشف آن ها برخوردهای قانونی لازم انجام شود.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای کرمان بر آماده به کار بودن دیزل ها به منظور استفاده در مواقع اضطراری تاکید کرد. انتخاب سخنگوی صنعت برق استان به منظور اطلاع رسانی به مردم استان با هماهنگی برنامه های اطلاع رسانی توانیر و حضور پررنگ روابط عمومی های شرکت های توزیع در امر تبلیغات و اطلاع رسانی و حضور در جلسات این ستاد از دیگر مصوبات این جلسه بود. در ادامه این جلسه مهندس مهدوی نیا مدیرعامل شرکت توزیع جنوب استان کرمان نیز در خصوص اقدامات صورت گرفته با صنایع حوزه توزیع و سایر برنامه ها نکاتی را مطرح و دیدگاه های خود را ارائه نمود و سایر اعضا نیز نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.