مدیرعامل‌ شرکت ‌برق‌ منطقه‌ای کرمان در مصاحبه با ایلنا خبر داد؛ بهره‌برداری از پروژه‌های برق کرمان با اعتبار 500 میلیارد تومان

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای کرمان در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا، از بهره‌برداری 500 میلیارد تومان پروژه در شرکت برق منطقه‌ای کرمان تا پایان سال خبر داد.

مهندس حمیدرضا حبیبی اظهار داشت: پروژه‌های خط 400 کیلوولت جیرفت به ارگ بم به طول 80 کیلومتر، خط ارتباطی پست شاه‌ماران، پست‌های 132 کیلوولت قلعه‌گنج و پست فاریاب، فاز دوم توسعه پست400 کیلوولت نیروگاه شوباد، خطوط ارتباطی پست 400 کیلوولت جیرفت از مهم‌ترین پروژه‌های شرکت هستند که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال با اعتبار 500 میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

وی همچنین در رابطه با مهمترین اقدامات شرکت در سال گذشته گفت: در رابطه با پروژه های شرکت؛ افتتاح پست 400 کیلوولت جیرفت، پست 400 کیلوولت شوباد،  پست 132 کیلوولت ریگان، پست 132 کیلوولت رفسنجان و خطوط ارتباطی نیروگاه زرند، برقراری ارتباط 400 کیلوولت بین استان های کرمان و سیستان و بلوچستان از مهمترین اقدامات بوده است.

مهندس حبیبی افزود: در بحث نیروی انسانی شرکت با اصلاح ساختار، بخشی از مشکلات بهره وری نیروها را حل کردیم، همچنین کاهش بدهی های شرکت و به‌روز رسانی انبارهای شرکت انجام شده است.

وی همچنین با اشاره به چالش های پیش روی شرکت گفت: در حال حاضر 44 درصد مصرف برق استان مربوط به صنایع است و با توجه به کمبود تولید برق و مدیریت بار در زمستان سال 99 و تابستان 1400 با مشکلاتی مواجه بودیم که خوشبختانه با تعامل قابل قدردانی صنایع از آن عبور کردیم.

 مهندس حبیبی اضافه کرد: مهمترین چالش پیش روی شرکت که بر روی زمان بهره برداری پروژه ها تاثیر گذار است مساله عدم ثبات قیمت هاست و نرخ تعدیل ها منطقی نیست که این مساله منجر به کاهش تمایل پیمانکار برای شرکت در مناقصات شده و نمی تواند در برابر قیمت های لحظه ای پاسخگو باشد.

وی عدم توانایی جذب نیروی نخبه در بخش دولتی را از دیگر چالش ها دانست و گفت: با توجه به صنعتی شدن استان کرمان و توانایی  جذب نیروی نخبه در این صنایع و عدم توانایی مالی جذب نیروی توانمند در دولت و شرکت های پیمانکاری که با دولت کار می کنند باعث شده تا شرکت برق منطقه ای کرمان به عنوان یک شرکت تخصصی و مهندسی نیز  با این مشکل مواجه باشد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمان در رابطه با انتظارات  از دولت جدید اظهار داشت: خوشبختانه برنامه هایی که توسط دکتر محرابیان به مجلس ارائه شده مشکلات و دغدغه های وزارت نیرو  از جمله بخش اقتصاد انرژی در نظر گرفته شده است و امیدواریم با اجرایی شدن  مشکلات حل شود.

وی افزود: پراکندگی بار مصرفی در استان کرمان با توجه به وسعت آن و تنوع آب و هوایی هزینه بالاتری  را برای برق رسانی  به مناطق مختلف تحمیل می کند که نیازمند اعتبار است و باید مورد توجه قرار گیرد .

مهندس حبیبی تصریح کرد: استان کرمان در حال حاضر از لحاظ  زیر ساخت  در نقطه مناسبی است و برای تامین نیاز استان باید بتواند متناسب با نیاز زیرساخت ها را گسترش دهد.

وی همچنین اظهار داشت: خوشبختانه همکاری و همدلی خوبی بین  مدیران استان وجود دارد که منجر شده کارها  به خوبی پیش برود و امیدواریم در دولت جدید نیز با توجه به  برنامه هایی  که ارائه شده بتوانیم به مردم شریف استان خدمت رسانی کنیم.

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.