پست 400 کیلوولت جیرفت و 5 پروژه انتقال و فوق توزیع استان کرمان به بهره برداری رسید.

در نوزدهمین هفته از پویش هر هفته الف- ب- ایران پروژه پست 400 کیلوولت جیرفت و 5 پروژه انتقال و فوق توزیع استان کرمان با حضور وزیر نیرو به صورت ویدئو کنفرانس  به بهره برداری رسید.

 وزیر نیرو در آیین افتتاح ویدیو کنفرانسی پروژه های شرکت برق منطقه ای کرمان در جنوب استان ضمن تقدیر از تلاش مدیرعامل و دست اندرکاران این طرح ها و همچنین حمایت های استاندار و پشتیبانی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: بهره برداری پست ۴۰۰ کیلووات جیرفت و ۵ پروژه انتقال و فوق توزیع برق استان نقش مهمی در افزایش قابلیت برق مطمین و پایدار در منطقه جنوبشرق کشور و افزایش آرامش و امنیت خاطر مردم، سرمایه گذاری های این منطقه و توسعه کشور به ویژه در سال جهش تولید دارد.  “رضا اردکانیان” نقش شرکت برق منطقه ای کرمان در عبور موفق از اوج بار تابستان ۹۹ را نیز حایز اهمیت دانست و با این پیام  پروژه ها افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفتند.

 معاون برنامه ريزي و امور اقتصادي شرکت توانير نیز طی سخنانی اظهار داشت: امروز افتخار داریم افتتاح 6 طرح مهم فوق توزیع و انتقال را در استان کرمان با سرمایه گذاری بالغ بر 407 میلیارد تومان آغاز کنیم.

مصطفی رجبی مشهدی افزود: این طرح ها عبارتند از؛ پست 400 کیلوولت جیرفت که با ابعاد حدود 12 هکتار بزرگترین پست منطقه و شامل؛ 2 فیدر400 کیلوولت و 6 فیدر 132 کیلوولت است که با احداث این پست عملا ظرفیت منطقه برای تامین برق بیش از 2 برابر شده است.

 وی تاکید کرد: با  به مدار آمدن این پست  مشکلای و محدودیت هایی که تابستان امسال داشتیم به ویژه مساله افت ولتاژ در منطقه عنبراباد برطرف می شود و همچنین کیفیت برق رسانی در این منطقه از کشور بهبود قابل ملاحظه ای پیدا کرده و ظرفیت لازم را برای متقاضیان جدید فراهم می شود.

رجبی مشهدی اظهار داشت: علاوه بر این، فاز اول پست400 کیلوولت کهنوج با ظرفیت  315 مگاولت آمپر به بهره برداری می رسد و فاز دوم آن هم طی یکسال آینده به بهره برداری می شود.

وی با اشاره به افتتاح، خط400 کیلوولت کهنوج- جیرفت به طول 89 کیلومتر، یک دستگاه فیدر 400 کیلوولت در پست نیروگاه شهید سلیمانی، خط 132 کیلوولت اسماعیلی به فاریاب به طول 57 کیلومتر مدار و افزایش ظرفیت پست 132 کیلوولت در ریگان بم اظهار داشت: علاوه بر اینکه احداث این پست ها منجر به افزایش کیفیت و افزایش ظرفیت در تامین برقرسانی به مردم منطقه شده منجر به پایداری بخش مهمی از شبکه در جنوبشرق شده و با تکمیل رینگ 400 کیلوولت جنوب شرق که از هرمزگان و سیستان و بلوچستان به زودی فازهای آن عملیاتی می شود و شبکه در جنوبشرق کشور به حالت پایدار در می آید.

همچنین استاندار کرمان ضمن قدردانی از مجموعه وزارت نیرو در استان کرمان اظهار داشت: در هفته دولت در استان کرمان 1544 میلیارد تومان پروژه در استان کرمان به بهره برداری رسیده است یعنی 40 درصد پروژه هایی که در هفته دولت به بهره برداری رسیده است برای وزارت نیرو است.

محمد جواد فدایی افزود: همچنین در این هفته 940 میلیارد پروژه کلنگ زنی شده است که پروژه های وزارت نیرو  با اعتبار  577.5میلیارد تومان 60 درصد این پروژه ها را به خود اختصاص داده است.

در ادامه مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمان نیز طی گزارشی اظهار داشت: افتتاح  پروژه های فوق توزیع و انتقال باعث افزایش ظرفیت انتقال برق در جنوب استان کرمان می‌شود.

حمیدرضا حبیبی با اشاره به اینکه 127 پست انتقال و فوق توزیع در استان کرمان وجود دارد گفت: رشد صنعتی استان کرمان در حال انجام است و مصرف برق استان 90 درصد رشد داشته که بیشتر در حوزه صنعتی بوده  که از 1468 مگاوات به 2798 رسیده است.

وی گفت: هم اکنون ظرفیت تصب شده نیروگاهی 3836 مگاوات است که ظرفیت عملی تولید 2945 مگاوات می باشد و همچنین  نیروگاه های در دست اقدام نیز 984 مگاوات است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمان در خصوص وضعیت مصرف  استان در پیک بار افزود:  امسال پیک بار مصرفی استان2798  مگاوات و میزان تولید در پیک بار  2801 مگاوات بوده است.

حبیبی اظهار داشت:  طول خطوط انتقال و فوق توزیع استان کرمان در حال حاضر 8788 کیلومتر مدار

و ظرفیت پست های انتقال و فوق توزیع 14522 مگاولت آمپر است.

وی گفت : هم اکنون  8 پروژه احداث پست برق در استان کرمان در دست اقدام داریم که تاثیر زیادی بر وضعیت استان دارد و با اعتبار 500 میلیارد تومان احداث می‌شوند.

  •  
نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.