با حضور نمایندگان سازمان حسابرسی؛ حسابرسی عملیاتی شرکت برق منطقه ای کرمان آغاز شد

با حضور نمایندگان سازمان حسابرسی در شرکت برق منطقه ای کرمان، از امروز حسابرسی عملیاتی شرکت برق منطقه ای کرمان آغاز شد.

در جلسه ای که به  این منظور و با حضور مدیر عامل و معاونین شرکت تشکیل شد؛ مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمان  اظهار داشت: بر اساس قانون بودجه، امسال اولین سالی است که حسابرسی عملیاتی در شرکت برق منطقه ای کرمان انجام می شود و تجربه اول به دلیل ناشناخته بودن روش ها و فرآیند ممکن است با چالش هایی مواجه باشد.

مهندس حمیدرضا حبیبی افزود:  همه ارزیابی ها و حسابرسی ها یک فرصت هستند و افراد متخصص با توجه به دیدگاه ها و تجربیاتی که در شرکت های مشابه پیدا کرده اند با نگاه از بیرون می توانند نقاط ضعف و قوت را بشناسند و به ما منتقل کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: حسابرسی عملیاتی شرکت تجربه موفقی باشد و بتوانیم مشاوره کاملی را بر روی نقاط ضعف و قوت شرکت به دست آوریم.

مهندس حبیبی همچنین به  کمبود نیروی انسانی به عنوان یک چالش بزرگ اشاره کرد و گفت: شرکت برق منطقه ای کرمان با وجود دارا بودن 7 درصد تاسیسات صنعت برق کشور با وسعت و پراکندگی بسیار بالا، تنها 3 درصد از نیروی انسانی صنعت برق کشور را در اختیار دارد.

وی افزود:  ما با در اختیار داشتن 264 نیرو کوچکترین چارت برق منطقه ای کشور را دارا هستیم و همکاران تلاش مضاعفی را برای دستیابی به شاخص های تدوین شده انجام می دهند که مورد توجه توانیر است.

 وی همچنین در تشریح دستاوردهای شرکت اظهار داشت:  دریافت تقدیر نامه از وزیر محترم نیرودر راستای تحقق اهداف پویش پروژه های (الف-ب-ایران)، دریافت تقدیر نامه از رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توانیر در راستای بهره برداری از 6 پروژه انتقال و فوق توزیع در شهرستان های جیرفت و کهنوج استان کرمان، کسب رتبه ممتاز در شاخص عملکرد طرح های انتقال و بهینه سازی به بودجه ارزیابی عملکرد شرکت های برق منطقه ای مدیریت شاخص های استراتژیک(طرح سیما)، دریافت تقدیر نامه از معاون محترم سیاسی ، امنیتی ، اجتماعی استان کرمان در راستای پیشرفت اهداف و دستاوردهای پدافند غیر عامل در سطح استان،  کسب رتبه برتر در اجرای برنامه های اصلاح نظام اداری دوره دوم در بیست و دومین جشنواره شهید رجایی استان، کسب عنوان پژوهشگر برتر سازمان ها و دستگاه های اجرایی استان و… از جمله دستاوردهای شرکت برق منطقه ای کرمان است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمان اظهار داشت: یکی از مهمترین طرح های پژوهشی وزارت نیرو و علوم با عنوان طرح ملی ” توسعه سامانه نرم افزاری مبتنی بر وب تشخیص هوشمند تجهیزات خطوط انتقال و فوق توزیع با استفاده از تصاویر گرفته شده توسط پهپاد(Aftl)” را در سال 1400 به بهره برداری رساندیم .

در این جلسه مهدی کارخانه سرپرست ارشد حسابرسان اظهار داشت: حسابرسی عملیاتی در سطح برق منطقه ای کار جدیدی است که از امسال انجام می شود.

وی افزود: در گزارشی که ارائه می شود به دنبال نقاط ضعف نیستیم بلکه در حسابرسی عملیاتی دنبال نقاط قوتی هستیم که به وسیله آن بتوان فرایندها را بهبود بخشید.

وی همچنین گفت: اکثر اطلاعاتی که نیاز بود در قالب جداول برای ما ارسال شده است و با همکاری افراد هماهنگ کننده از هر معاونت، حسابرسی به شیوه بهتری قابل انجام است.

لازم به ذکر است؛ در راستای جز 12 بند”ی” تبصره 2 قانون بودجه سال 1400 کل کشور، کلیه شرکت های دولتی از جمله شرکت های برق منطقه ای مکلف به انجام حسابرسی عملیاتی می باشند.

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.