در کنفرانس مطبوعاتی مدیران عامل صنعت برق استان کرمان؛ وضعیت صنعت برق استان تشریح شد

به مناسبت دهه فجر، کنفرانس مطبوعاتی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای کرمان و مدیران عامل شرکت توزیع برق شمال و جنوب استان در محل سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان برگزار شد.

  در این کنفرانس، مهندس حبیبی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمان اعلام کرد: به مناسبت دهه فجر امسال،3 پروژه  فاز دوم پست 400 کیلوولت نیروگاه شوباد کهنوج، احداث پست132  کیلوولت رفسنجان 1 و توسعه فیدر پست 132 کیلوولت رفسنجان 2 و همچنین فاز اول احداث خطوط ارتباطی نیروگاه زرند به بهره برداری رسید و 5 پروژه کلنگ زنی شد.

وی گفت: در حال حاضر هشت هزار ۸۶۰ کیلومتر طول مدار خط انتقال فوق توزیع و ۱۶ هزار مگاوات آمپر ظرفیت ترانس داریم و ۱۳۷ پست فوق توزیع برق در کرمان فعالیت دارد.

حبیبی افزود: ظرفیت اسمی نیروگاهی نصب شده در استان کرمان سه هزار و ۸۵۰ مگاوات با حداکثر بار ۲ هزار و ۹۱۰ مگاوات است که به لحاظ تولید و مصرف برق طراز تقریبا مثبت داریم.

وی ادامه داد: ۲۴ شرکت بزرگ صنعتی کرمان بیش از ۱۳ هزار مگاوات مصرف انرژی دارند که تولید انرژی در سال گذشته ۱۶ میلیون مگاوات ساعت بوده است و با توجه به زیرساخت های مناسب مشکلی برای تامین برق در این استان نداریم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمان بیان کرد:  با توجه به برنامه های توسعه ای در استان ‌کرمان ۲ نیروگاه جدید زرند و فولاد بوتیا هر کدام به ظرفیت ۳۲۰ مگاوات تا سال آینده به بهره‌برداری می رسند.

وی افزود: تفاهم نامهای که بین وزارت نیرو و وزارت سمت منعقد شده است 3 نیروگاه 500 مگاواتی در حوزه فولاد و مس ظرف 3 سال آینده به شبکه استان اضافه می شود.

حبیبی گفت: در حوزه انرژی های تجدیدپذیر تولید ۶۰ مگاوات ساعت برق در حال انجام است و طی تفاهم‌نامه  اخیر با سازمان ساتبا تا سال آینده ۱۰۰ مگاوات برق خورشیدی و تجدید پذیر نیز وارد شبکه برق استان کرمان خواهد شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمان اظهار داشت: رینگ 400 کیلوولت جنوبشرق تا پایان سال به اتمام می رسد و ارتباط 400 کیلوولت ما با استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان برقرار شده است که زیر ساخت مناسبی برای تولید و توزیع انرژی در استان خواهیم داشت.

وی همچنین بیان کرد: ظرف مدت 4 سال آینده 10 هزار مگاوات در حوزه انرژی تجدیدپذیر در کشور به مدار می آید با توجه به تفاهم نامه منعقد شده بین استانداری کرمان و ساتبا برنامه ریزی بر این است که 2 هزارمگاوات آن در استان کرمان باشد.

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.