گفتگوی مختصر با مدیر امور انتقال و تشریح وظایف و عملکرد

مهندس عبدالحسین ماژورزاده مدیر امور انتقال مرکز و شمال استان در گفتگو با پایگاه خبری افشان اظهار داشت:

      از سال 1382 که شرکت برق منطقه ای کرمان به عنوان اولین شرکت ، بهره برداری از کلیه پستهای انتقال و فوق توزیع را برون سپاری نمود ، دفتر هماهنگی و نظارت بر بهره برداری وظیفه نظارت بر عملکرد پیمانکار یا پیمانکاران بهره برداری از پستهای انتقال و فوق توزیع را با 4 نفر کارشناس عهده دار شد . که با تغییراتی که در سالهای بعد در چارت سازمانی به وجود آمد و با ایجاد امور انتقال در چارت سازمانی شرکت این وظیفه در کنار سایر وظایف محوله به عهده امور انتقال گذاشته شد .

بطور کلی پیمانکاران بهره برداری از پستهای برق پس از برگزاری مناقصه در مناطق سه گانه استان (منطقه شمال و مرکز ، منطقه جنوب و منطقه غرب) انتخاب شده و وظایف و تعهداتی که اهم آنها شامل موارد ذیل می باشد را عهده دار می شوند :

ـ بکارگیری نیروهای متخصص و آموزش دیده و ماهر در پستهای انتقال و فوق توزیع در شیفتها و نوبتهای کاری قانونی جهت انجام عملیات مانور بر روی خطوط ، ترانسها و فیدرها مطابق با دستورالعملهای بهره برداری و فرامین صادره از مراکز کنترل دیسپاچینگ

ـ ثبت اطلاعات ثباتها ، شمارشگرها ، کنتورها ، میترها و …..

ـ انجام بازدیدهای دوره ای (روزانه ، هفتگی و ماهانه) و موردی از تجهیزات پستهای انتقال و فوق توزیع

ـ ثبت ، اعلام ، گزارش نواقص موجود در پست و پیگیری جهت رفع آنها

ـ حراست و نگهداری از تجهیزات و تأسیسات موجود در پستهای انتقال و فوق توزیع

ـ ثبت وقایع و اتفاقاتی که در پست حادث می شوند

با توجه به موارد فوق اصلی ترین وظیفه امور انتقال نظارت بر عملکرد پیمانکاران بهره برداری و عوامل آنها به منظور انجام بهینه وظایف و تعهدات فوق می باشد .

در کنار این وظیفه اصلی ، وظایفی از قبیل پیگیری رفع نواقص تأسیساتی ، پیگیری تأمین لوازم رفاهی و تأسیساتی مورد نیاز پست ، نظارت بر میزان مهارت و آمادگی پرسنل بهره بردار شرکتهای پیمانکار ، پیگیری رفع نواقص ایمنی پستها و پیگیری جهت تأمین لوازم و وسایل ایمنی مورد نیاز پستها ، هماهنگی با سایر واحدها جهت پیشبرد اهداف معاونت و شرکت و …….. می باشد .

از اهم چالشها که در دو سه سال اخیر با آن مواجه هستیم علاوه بر مشکل کمبود بودجه و نقدینگی بحث مشکل قانونی لحاظ نمودن تعدیل در قراردادهای بهره برداری است که مشکلات قابل توجهی را برای این امور و پیمانکاران ایجاد کرده است که امیدواریم با اتخاذ تدابیر و راهکارهای اصولی این مشکل نیز به خوبی برطرف گردد .

در سال 1399 با توجه به موارد فوق و مشکلات مالی که سال بسیار دشواری برای این امور بود ، که به لطف پروردگار و با حمایت و راهنماییهای مدیرعامل محترم و معاونت بهره برداری ، همکاری سایر واحدها بخصوص امور مالی و ذیحسابی ، تلاش و زحمات همکارانم در این امور و تعهد و تلاش پیمانکاران ، توانستیم از عهده کلیه تعهدات فنی در خصوص بهره برداری از 105 پست شامل 27 پست انتقال و 78 پست فوق توزیع و نظارت بر انجام تعهدات قراردادی و نحوه عملکرد پیمانکاران و عوامل آنها که بیش از 600 نفر در کل استان می باشند برآییم .

علاوه بر موضوع فوق، با همکاری سایر واحدها موفق شدیم بالغ بر 10 میلیارد ريال در بخش تأمین لوازم و نواقص ایمنی و بالغ بر 20 میلیارد ريال در بخش تأمین لوازم تأسیساتی و رفع نواقص تأسیساتی اقدام کنیم .

انشاا… در سال 1400 هم بتوانیم به لطف خداوند و تلاش همه همکاران در کنار سایر واحدها گام استوار و محکمی در تأمین برق مستمر مشترکان عزیز و در راستای کلیه اهداف عالی شرکت برداریم.

در پایان بار دیگر لازم می دانم از حمایتها و راهنماییهای مدیرعامل و معاونت بهره برداری و مدیرعامل محترم و تلاش و زحمات همکارانم در امور انتقال ، و همینطور شرکت های پیمانکار بهره برداری و کلیه عوامل آنها اعم از مسئولان نواحی ، کارشناسان فنی ، کارشناسان ایمنی ، اپراتورها ، نگهبانها و عوامل مالی و پشتیبانی تشکر و قدردانی را به عمل آورم .

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.