مهندس حمیدرضا حبیبی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمان در پیامی فرا رسیدن 14 آبان روز فرهنگ عمومی را گرامی داشت. در بخشی از پیام مهندس حبیبی آمده است: فرهنگ عمومی جزئی از نظام فرهنگی جامعه و آن بخش از رفتارهای فرهنگی است که نسبت به افراد جامعه عمومیت دارد و امروزه ابعاد گسترده تری پیدا کرده است. فرهنگ عمومی را می توان راهنمای اعمال انسان ها و معرف جهان بینی های آن ها در زندگی دانست. فرهنگ تعیین کننده چگونگی تفکر و احساس اعضای جامعه است و در این بین فرهنگ عمومی به معنای فرهنگ غالب و گسترده ای است که در میان عموم جامعه رواج دارد و حوزه ای از عقاید، جلوه های احساسی و هنجارها است که اجبار اجتماعی غیر رسمی از آن حمایت می کند و فراتر از گروه ها و اقشار خاص در کلیت جامعه مورد قبول است. امروزه جایگاه و نقش صنعت برق کشور در اعتلا و رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه بر هیچ کس پوشیده نیست. اهمیت این بخش ناشی از نقش ارزنده و روز افزون انرژی برق در رفع نیازهای جامعه به کالاهای صنعتی و گسترش فرهنگ و آموزش، تأمین رفاه جامعه و بسترسازی برای اجرای امور زیر بنایی است. در حال حاضر 100 درصد جمعیت شهری و 98 درصد جمعت روستایی از مزایای انرژی برق و خدمات آن بهره مندند. به تعبیر دیگر تأمین برق فراگیرترین خدمتی است که به مردم عرضه می شود. لذا اشنایی و شناخت از ارزش انرژی برق و نحوه بهره گیری از آن در زمره ضرورت هایی است که به نظر می رسد ارکان فرهنگی کشور با همکاری صنعت برق بایستی بدان توجه نمایند. یکی از مباحث روز در این صنعت بحث مدیریت مصرف برق و چگونگی استفاده از این انرژی ارزشمند می باشد که توسعه اینده برق بدون مشارکت مردم در بهینه سازی مصرف انرژی امکان پذیر نیست. جلب مشارکت های مردمی در همراهی با سیاست های اجرایی در صنعت برق مؤثرترین راه استفاده درست از انرژی برق است. لذا پایگاه ها و نهاد های فرهنگی مانند رسانه ها، صدا و سیما، اموزش و پرورش، مطبوعات، دانشگاه ها شورای فرهنگی و تبلیغات اسلامی، ائمه محترم جمعه و جماعات و … بایستی به مقوله مهم فرهنگ سازی مصرف بهینه انواع انرژی توجه داشته باشند و به گونه ای عمل نمایند که مردم دریابند اگر صرفه جویی در زمینه مصرف انرژی برق نباشد استفاده مداوم از این انرژی امکان پذیر نیست و این مسئله باید به عنوان هنجار و ارزش شخصی برای افراد مطرح شود.
