دو نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۱۷ مگاوات در استان کرمان به بهره برداری رسید

محمد اسماعیل محمدی، کارشناس نظارت بر تولید برق منطقه‌ای کرمان، از بهره‌برداری دو نیروگاه خورشیدی با مجموع ظرفیت ۱۷ مگاوات خبر داد. وی در این خصوص اظهار داشت: فاز دوم نیروگاه خورشیدی شرکت سیمان ممتازان با ظرفیت ۷ مگاوات و با بهره‌گیری از پنل‌های دو رو به شبکه سراسری برق متصل شده است. این نیروگاه در مجاورت کارخانه سیمان ممتازان، واقع در شهرستان کرمان، احداث شده و عملیات اجرایی آن از سال ۱۴۰۲ آغاز گردیده است.
محمدی در ادامه افزود: نیروگاه ۱۰ مگاواتی متعلق به شرکت انرژی سبز کیش نیز در منطقه یزدانشهر شهرستان زرند به بهره‌برداری رسیده است. این نیروگاه از اینورترهای مجتمع بهره می‌برد و توان تولیدی آن از طریق پست فوق توزیع یزدان‌آباد به شبکه سراسری برق تزریق می‌شود.
وی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده توسط شرکت سیمان ممتازان و شرکت انرژی سبز، خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها با همکاری سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا)، شرکت برق منطقه‌ای کرمان و شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان به ثمر نشسته‌اند و انتظار می‌رود که روند توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در استان کرمان با سرعت بیشتری ادامه یابد.

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.