ارائه گزارش وضعیت مصرف برق در کشور و استان توسط مهندس حبیبی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمان در جلسه امروز شورای اداری استان

 

مهندس حبیبی با اشاره به اینکه در یک ماه گذشته کشور تحت تأثیر گنبد حرارتی قرار گرفته که موجب افزایش دمای
1.5 تا 2 درجه شده گفت  با افزایش هر درجه دما به میزان 1800 مگاوات معادل 9 درصد به مصرف برق کشور می افزاید یعنی بیش از تولید نیروگاه شهید سلیمانی کرمان که یکی از نیروگاه های بزرگ می باشد . وی گفت بعد از تابستان 1402 هماهنگی و برنامه های لازم برای عبور از اوج مصرف تابستان 1403 توسط صنعت برق اتخاذ گردید و با این برنامه ها و همکاری همه مسئولین و مردم موجب شده تا شبکه برق پایدار بماند و با کمترین مشکل در حال عبور از تابستان گرم هستیم .
مهندس حبیبی گفت مصرف برق استان در حال حاضر قریب به 3000 مگاوات است که در همین اندازه هم تولید داریم . وی گفت برای مدیریت بار انرژی در بخش های مختلف تدابیر لازم اتخاذ گردید که در بخش صنایع کوچک هیچ محدودیتی نداریم .
در بخش شهرک های صنعتی 1.5 روز محدودیت دارند و در مابقی ایام هفته محدودیت ندارند . در بخش صنایع بزرگ که 27 مشترک در استان داریم طبق برنامه هایی که از قبل و با همکاری وزارت صنعت تعیین شده به آن ها ابلاغ گردیده و در حال همکاری هستند در مدیریت مصرف بار که از این عزیزان سپاسگزاری می نمایم .
در بخش خانگی هیچ محدودیتی نداریم و خاموشی ایجاد نمی شود مگر در اثر حادثه که آن هم به دلیل فشار بار روی شبکه انتقال و توزیع می باشد که بلافاصله توسط گروه های عملیاتی که از اول خرداد به طور کامل در حال آماده باش هستند رفع می گردد . در بخش اداری نیز برنامه مشخص است که سازمان ها و ارگان ها باید در ساعات اداری 30 درصد و در ساعات غیر اداری تا 60 درصد کاهش مصرف داشته باشند و با شرکت های توزیع برق همکاری نمایند .
اما در بخش تجاری که مصرف برق زیادی به خود اختصاص داده اند و باید بیشتر رعایت نمایند و پیشنهاد می شود چنانچه امکان دارد ساعت کار این صنف به نحوی باشد که از 17 به بعد فعالیت خود را شروع نمایند و از ساعت 11 تا 17 تعطیل باشند .
مهندس حبیبی با اشاره به راهکارهای ساده مدیریت مصرف مانند خاموش کردن حتی یک لامپ اضافی ، استفاده از دور کند کولرهای آبی که مصرف ان ها در کشور به 35 هزار مگاوات رسیده و تنظیم دمای 25 برای کولرهای گازی گفت با همین اقدامات ساده می توان کمک شایانی در مدیریت بار و پایداری شبکه نمود . وی در پایان از استاندار ، معاونین و همه مدیران دستگاه های اجرایی که در برنامه ها و تقاضاهای صنعت برق همکاری نموده اند تشکر و قدردانی نمود .

Comments (0)
Add Comment