بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی ماهان و فاز دوم نیروگاه شرکت سیمان ممتازان

معاون بهره‌برداری برق منطقه‌ای کرمان، از بهره‌برداری نیروگاه خورشیدی 3 مگاواتی ماهان و فاز دوم نیروگاه خورشیدی شرکت سیمان ممتازان خبر داد. این نیروگاه‌ها در چارچوب قوانین مرتبط با اصلاح الگوی مصرف و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان ساخته شده و به شبکه سراسری برق متصل شده‌اند.

مهندس سیروس صفا در ادامه افزود: نیروگاه خورشیدی ماهان که در شهرک خورشیدی ماهان احداث شده است، دارای اینورترهای مجتمع با ظرفیت 1 و 2 مگاواتی می‌باشد. همچنین، فاز دوم نیروگاه شرکت سیمان ممتازان که با ظرفیت اولیه 500کیلووات به بهره‌برداری رسیده است، در ماه‌های آینده با تکمیل پروژه به 2.5 مگاوات خواهد رسید. فاز اول این نیروگاه نیز با ظرفیت 2.5مگاوات در اوایل سال جاری به بهره‌برداری رسید.

معاون بهره‌برداری برق منطقه‌ای کرمان اعلام کرد: با افتتاح این دو پروژه، مجموع ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی استان به 150 مگاوات افزایش یافته است. وی همچنین با اشاره به موقعیت اقلیمی و جغرافیایی مناسب استان کرمان تأکید کرد: برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌ها بر این است که با توسعه ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی، استان کرمان به قطب اصلی تولید انرژی خورشیدی در کشور تبدیل شود.

Comments (0)
Add Comment