با حضور استاندار کرمان؛ جلسه ستاد استانی مدیریت پیک بار برق تابستان 1400 برگزار شد

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمان در جلسه ستاد استانی مدیریت پیک بار برق تابستان 1400 که با حضور استاندار کرمان برگزار شد ضمن قدردانی از اهتمام استاندار در پیگیری بحث

پیک بار گفت: در بحث برق امکان ذخیره انرژی وجود ندارد و در لحظه باید میزان تولید و مصرف برابر باشد.

حمیدرضا حبیبی اظهار داشت: مشترکین شرکت برق منطقه ای کرمان صنایع بزرگ هستند که صنایع همکاری بسیار خوبی داشتند و در جلساتی که با صنایع داشتیم به توافق رسیدیم هریک از صنایع در پیک بار به نوبت از مدار خارج شود و از اواسط هفته پیش خاموشی برنامه ریزی نداشتیم.

وی گفت: هم اکنون در بخش تولید همه نیروگاه ها با ظرفیت کامل در حال تولید هستند؛ فقط مشکل سوخت نیروگاه زرند در حال رفع است و نیروگاه های مقیاس کوچک و دیزلی نیز در مدار هستند و نیروگاه 8 مگاواتی کوهبنان به زودی در شبکه قرار می گیرد.

مهندس حبیبی اذعان داشت: مشکل نگران کننده ای که در حال حاضر وجود دارد مشکل رمز ارزهای غیرمجاز است در حالی که رمز ارزهای مجاز تا پایان شهریور از مدار خارج شده اند و مصرف ندارند؛ رمزارزهای غیرمجاز در حال مصرف برق هستند و قابلیت هیچ نظارتی بر آن ها وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمان، از سازمان هایی که در بحث فرهنگسازی مصرف برق کمک می کنند قدردانی کرد.

استاندار کرمان دکتر علی زینی وند از جدیت صنعت برق استان قدردانی کرد و گفت: استان کرمان جز استان هایی بود که با کمترین مشکل مواجه شد و از صنایع،بخش کشاورزی و مصرف کنندگان خانگی به دلیل همکاری تشکر می کنم.

وی افزود: استان کرمان شرایط خوبی به لحاظ تولید دارد و با توجه به صنعتی شدن استان باید به صنایع تکلیف بشود در بحث نیروگاهی وارد شوند و با توجه به مزیت خوبی که استان کرمان در بحث انرژی خورشیدی دارد سرمایه گذاران مورد تشویق قرار بگیرند تا در بحث انرژی خورشیدی وارد شوند.

علی زینی وند گفت: صرفه جویی مصرف در حوزه دستگاه های دولتی اولین نقطه تمرکز ماست و از مردم تقاضا می کنیم ما را با خاموش کردن حتی یک لامپ اضافه یاری کنند.

همچنین دکتر زینی وند از مدیران صنعت برق خواست با توجه به نزدیک بودن زمان انتخابات و مناظره تلویزیونی کاندیداها ترتیباتی اتخاذ گردد که هیچگونه خدشه ای در پخش مناظره و در روز انتخابات وارد نشود.

در این جلسه مدیران شرکت های توزیع و تولید گزارشی از اقدامات انجام شده در شرکت ها برای مدیریت انرژی و آمادگی نیروگاها ارایه نمودند و دکتر موسوی معاون عمرانی استاندار نیز گزراشی از پیگیرهای انجام شده برای مدیریت مصرف در دستگاهای اجرایی و هم چنین از امادگی شر کتهای گاز و نفت جهت سوخت رسانی نیرو گاها ارایه کرد.

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.