با حضور معاون هماهنگی توزیع توانیر؛ جلسه گذر از پیک بار تابستان در شرکت برق منطقه ای کرمان برگزار شد

جلسه گذر از پیک بار تابستان با حضور معاون هماهنگی توزیع توانیر و مدیران عامل شرکت های برق منطقه ای و توزیع برق شمال و جنوب استان کرمان و سایر مسئولین این شرکت ها برگزار شد.

مهندس رخشانی مهر با اشاره به نزدیک بودن ایام پیک بار اظهار داشت: امسال تولید نیروگاه‌های برق‌آبی به دلیل کمبود بارش‌ها کاهش یافته و با شرایط سختی روبرو هستیم که البته با رعایت راهکارهای ساده توسط مشترکین خانگی و همکاری خوب صنایع و بخش کشاورزی با صنعت برق می توان از آن عبور کردکه البته خود مشترکین، در مساله مدیریت بار چه از نظر عدم ایجاد خاموشی های ناخواسته و چه از نظر مشوق های مالی موجود ذی نفع هستند.

وی افزود: به طور مثال با انجام راهکارهایی مانند؛ استفاده بیشتر از نورخورشید،خاموش کردن لامپ‌های بدون مصرف، خارج کردن دوشاخ وسایل برقی بدون استفاده از پریز، استفاده از دور کند کولرهای آبی، تنظیم درجه کولر گازی برروی درجه بین تا ۲۵ تا 26 درجه از بروز خاموشی جلوگیری کرد.

رخشانی مهر اظهار داشت: انتظار داریم دستگاه های دولتی و در راس آن شرکت های برق در بحث مدیریت مصرف پیشگام باشند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد: با تلاش مجموعه صنعت برق کشور و همکاری خوب مشترکین پیک بار امسال را پشت سر بگذاریم و وقفه ای در تامین برق هموطنان وجود نداشته باشد.

همچنین در این جلسه مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمان اظهار داشت:44.5 درصد مصرف برق استان کرمان در بخش مولد است و نشان دهنده رشد استان در بخش صنعتی است که البته به همان اندازه که نویدبخش است در بحث مدیریت مصرف چالش برانگیز است.

مهندس حمیدرضا حبیبی افزود: خوشبختانه با پیگیری همکاران ما اقدامات خوبی در بحث مدیریت مصرف در حال انجام است و جلسات هفتگی و منظم با صنایع انجام می شود و بحث تفاهم نامه ها پیگیری می شود.

وی ضمن ابراز خرسندی گفت: سال گذشته عملکرد خوبی بوده در بحث مدیریت بار داشتیم که منجر به کسب رتبه دوم مدیریت بار شد.

حبیبی همچنین از همکاری بسیار خوب استانداری کرمان در مدیریت بار زمستانی قدردانی کرد و گفت: تدبیری که امسال توسط وزارت نیرو به منظور برگزاری جلسات وزارت نیرو با استانداران اندیشیده کمک کننده است و امیدواریم با موفقیت پیک بار را پشت سر بگذاریم و در ایام کرونا خاموشی داده نشود و دغدغه ای به مردم افزوده نشود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمان همچنین از همکاری خوب شرکت های توزیع برق شمال و جنوب استان کرمان قدردانی کرد.

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.