جلسه شورای فرهنگی شرکت برق منطقه ای کرمان برگزار شد

جلسه شورای فرهنگی شرکت برق منطقه ای کرمان با حضور مدیرعامل شرکت  و اعضای شورا برگزار شد.  

در این جلسه مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمان ضمن اشاره به بحث فرهنگ سازی مدیریت مصرف بهینه انرژی اظهار داشت: متاسفانه  کشور ما جز بد مصرف ترین کشورهای دنیاست و به این لزوم توجه جدی به فرهنگ سازی در زمینه های مختلف را نشان می دهد.

مهندس حمیدرضا حبیبی افزود: انرژی در ایران عمدتا به مصارفی می رسد که آورده ای ندارد به عنوان مثال در کشوری مانند ترکیه که همسایه ایران است عمده انرژی  صرف تولید می شود اما در ایران صرف مصارف خانگی می شود.

وی  ضمن بیان این مطلب که مصرف ما در فصل زمستان تا 36 هزار مگاوات است که در فصل تابستان به 56 هزار مگاوات می رسد گفت: همه ما سفیران برق هستیم و باید در زمینه مصرف بهینه انرژی پیشگام باشیم تا مردم نیز با ما همراهی کنند.

همچنین در این جلسه حجه الاسلام عرب پور امام جماعت شرکت گفت: ما در زمینه فرهنگی عقب هستیم و در زمینه فرهنگ عمومی خصوصا منابع انرژی آب و برق دچار خلاهایی هستیم.

 وی افزود: در قرآن و احادیث زیادی در خصوص دوری از اسراف و تبذیر داریم و تمامی نعمات خداوند با سختی و طی مراحلی به دست مردم می رسد و باید مردم به آگاهی لازم  در خصوص سختی تولید، انتقال و توزیع برق برسند.

در ادامه این جلسه برنامه های فرهنگی ابلاغی از سوی وزارت نیرو برای سال 1401 مورد بررسی قرار گرفتند و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.