جلسه هماهنگی گذر از پیک بار 1401 برگزار شد

اولین جلسه هماهنگی پیک بار 1401، با حضور مدیران عامل شرکت های برق استان و نمایندگانی از این شرکت ها در محل سالن اجتماعات شرکت برق منطقه ای کرمان برگزار شد.   

 در این جلسه مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمان بر اهمیت آمادگی  برای گذر از پیک بار سال پیش رو تاکید کرد.

حمیدرضا حبیبی اظهار داشت:  امسال نیز صنعت برق کشور به دلیل کاهش بارندگی ها و محدود شدن پتانسیل نیروگاه های برق آبی، افزایش دما و افزایش مصرف با مشکلاتی مواجه است.

وی افزود:  با وجود تدابیر پیش بینی شده و افزوده شدن 6000 مگاوات به تولید برق کشور به دلیل “شدت مصرف بالای انرژی”، این میزان تولید جدید تنها بخشی از افزایش مصرف پوشش داده می شود.

مهندس حبیبی اظهار داشت: خوشبختانه در سال گذشته عملکرد شرکت خوب بوده و با کمترین تنش در بحث خانگی به نسبت باقی کشور مواجه بوده ایم.

وی همچنین اظهار گفت: پروژه هایی که امسال به مدار آمده اند به کاهش افت ولتاژ به خصوص مناطق جنوبی استان کمک کرده است و با تکمیل  رینگ 400 کیلوولت جنوب شرق مساله پایداری شبکه در منطقه بهبود خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمان همچنین بر برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر لازم برای عبور  از پیک مصرف برق استان در سال 1401 تاکید کرد.

در این جلسه مدیران عامل و نمایندگان شرکت های توزیع برق شمال و جنوب استان مسائل و دیدگاه های خود را در این زمینه مطرح کردند.

 

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.