خلاصه ای از اقدامات دفتر حقوقی شرکت برق منطقه ای کرمان

مدیر دفتر حقوقی شرکت برق منطقه ای کرمان در مصاحبه با پایگاه خبری این شرکت(افشان) در خصوص وظایف این دفتر اظهار داشت: با توجه به ماهیت کار دفتر حقوقی، این واحد با تمامی دفاتر و معاونت های شرکت، ارتباط مستقیم و غیرمستقیم دارد.

 احسان بهادر افزود: عمده وظایف این دفتر شامل؛  پیگیری دعاوی له و علیه شرکت در مراجع قضایی، دیوان عدالت اداری، اداره کار و امور اجتماعی، رفع معارضین خطوط در حال احداث،  رفع تجاوزات حریمی خطوط احداث شده، مستندسازی اموال شرکت، پاسخگویی به سامانه های نظارتی و بازرسی از جمله سامد، سمات و …، معاضدت قضایی به همکاران و پیگیری وصول بدهی برقی صنایع است.

وی  در خصوص اهم اقدامات این دفتر در سال جاری گفت:  در حال حاضر رفع معارضین خطوط  از جمله؛ پیگیری ویژه سیم کشی خط 400 کیلوولت جیرفت – بم در منطقه صعب العبور و کوهستانی جشار از توابع شهرستان جیرفت،  رفع معارض عملیات حفاری و دکل بندی خط 132 کیلوولت جیرفت و پیگیری قضایی و رفع معارض سیم کشی خط شاهماران در حال انجام است.

    بهادر افزود: مستند سازی اموال از موارد دیگری که این دفتر در حال پیگیری است و با توجه به پروسه طولانی اخذ استعلامات متعدد و زمان‌بر، منجر به صدور 3 فقره سند مالکیت گردیده و 2 فقره سند نیز در حال صدور می باشند.

    وی در ادامه اظهار داشت: یکی دیگر از مسائلی که شرکت با آن مواجه است تجاوز به حریم خطوط انتقال است که دستوارت دادستانی جهت رفع تجاوز از خطوط انتقال احداث شده برای اکثر شهرستان های استان اخذ شده است.

مدیر دفتر حقوقی شرکت برق منطقه ای کرمان گفت:  با توجه به بدهی برق صنایع و الزام شرکت به وصول مطالبات مذکور توانستیم از طریق اجرایه اداره ثبت اسناد و املاک، بدهی  بالای برقی شرکت مس سرچشمه را وصول نمائیم.

    وی همچنین اظهار داشت: این دفتر در دفاع از حقوق شرکت موفق شده است در پرونده های قضایی آراء متعددی را به نفع شرکت اخذ نماید چنانچه از ابتدای سال 1399 تا آبان ماه 1400، از مجموع 13رای قطعی صادره از مراجع قضایی 9 رای آن به نفع این شرکت صادر گردیده است.

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.