طی سفر معاون وزیر نیرو؛ 4 نیروگاه خورشیدی استان کرمان افتتاح می شود

با حضور محمود کمانی، معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان ساتبا، 4نیروگاه خورشیدی استان کرمان و در مجموع با ظرفیت 28.5 مگاوات افتتاح می شود.

حبیبی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمان ضمن اعلام این خبر گفت: این نیروگاه ها که طی سفر دو روزه در روزهای 26 و 27 اردیبهشت توسط معاون وزیر نیرو افتتاح می شود شامل؛ نیروگاه نرماشیر، نیروگاه صفائیه، نیروگاه سولار انرژی طه، فاز نخست نیروگاه شرکت سیمان ممتازان است.

وی در رابطه با این نیروگاه ها افزود: نیروگاه 10 مگاواتی نرماشیر توسط شرکت “هامون انرژی خورشید پاک کهکشان” احداث و  با ظرفیت کامل به شبکه سراسری متصل گردیده است و سازه استفاده شده در این نیروگاه از نوع کوبشی بوده و پنل های این نیروگاه نیز  از نوع (bifacial) دورو می باشد ظرفیت پنل های نیروگاه 655 وات بوده و ظرفیت اینورترها 110 کیلوولت آمپر است .

حبیبی ادامه داد: نیروگاه 10 مگاواتی صفائیه نیز توسط  شرکت “نوران انرژی” احداث شده و اتصال این نیروگاه از طریق یک فیدر اختصاصی  20 کیلوولت و به باسبار 20 کیلوولت پست 132.20 نوق است.

وی در رابطه با نیروگاه 6 مگاواتی سولار انرژی طه گفت: این نیروگاه در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان و در قالب دو فاز 3 مگاواتی بوده است که فاز اول آن در سال 1401 و فاز دوم آن در سال 1403 به شبکه سراسری متصل شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمان از فاز اول نیروگاه 5 مگاواتی شرکت سیمان ممتازان که جز نیروگاه های خود تامین صنایع و به ظرفیت 2.5 مگاوات است از دیگر نیروگاه مورد افتتاح نام برد.

همچنین در این سفر از نیروگاه  10 مگاواتی در حال احداث یزدانشهر که در مجاورت پست یزدان آباد در حال احداث بوده و پیش بینی می شود ظرف مدت ماه های آینده به بهره برداری برسد و به شبکه سراسری متصل شود بازدید خواهد شد.

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.