همکاری صنایع برای عبور از پیک بار 1400

رئیس گروه مدیریت مصرف شرکت برق منطقه ای کرمان، در رابطه با خلاصه ای از برخی اقدامات مهم مدیریت مصرف جهت عبور از پیک بار  سال1400 در ادامه گزارشات قبلی اعلام کرد: امسال با توجه به محدودیتهای تولید برق شرایط بسیار حساسی برای صنعت برق ایجاد شد و البته در این زمینه شاهد همکاری بی نظیر صنایع با صنعت برق بودیم به طوری که تا زمان تهیه گزارش 122 تفاهم نامه همکاری جهت اجرای برنامه های پاسخگویی بار با مجموع کاهش بار 6284.2 مگاوات منعقد شده است.

دکتر حمیدرضا ایرانمنش اظهار داشت: جهت پایش و کنترل مصارف و ابلاغ قوانین و ضوابط مربوطه، مرتباً با صنایع در ارتباط بودیم و همچنین با توجه به مصوبات هیات دولت مدل پیشنهادی مصرف صنایع بزرگ فولادی مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.

وی افزود: علاوه بر این هماهنگی با استانداری، سازمان صمت و صنایع مختلف جهت اجرای مصوبات هیات دولت و شورای امنیت ملی و کنترل روند تولید صنایع انجام شد.

رئیس گروه مدیریت مصرف گفت: بررسی تفاهم نامه ها و تکمیل جداول همکاری و برآورد تقریبی بار در طول دوره پیک و جداول کاهش بار و ارسال برای واحدهای مربوطه و ثبت اطلاعات در سامانه سمپ از دیگر اقدامات انجام شده بوده است.

وی اظهار داشت: جلسه هماهنگی با صنایع بزرگ فولادی جهت اجرای مصوبه هیات وزیران در زمینه کنترل مصارف برگزار شد و توافق در مورد برنامه همکاریها صورت پذیرفت و همچنین جلسات اضطراری با مدیران انرژی واحدهای صنعتی و هماهنگی و برنامه ریزی جهت کاهش بار انجام شد.

ایرانمنش اضافه کرد: حد مجاز بارگیری صنایع با توجه به شرایط زمانی و دستورالعمل ها تعیین و به صنایع مختلف ابلاغ شد.

وی همچنین گفت: جهت پایش و کنترل مصارف استان و شرکت و هماهنگی با صنایع جهت مدیریت بار اقدام گردید و همچنین عملکرد برنامه های پاسخگویی بار مرتباً برای ستاد فرماندهی راهبری اوج بار کشور و شرکت توانیر ارسال و اجرای فرامین مربوطه مورد پیگیری قرار گرفت و نیز اقدام جهت  اطلاع رسانی به صنایع در زمینه دستورالعمل صدور و مبادله گواهی برای سرمایه گذاران طرحهای بهینه سازی مصرف برق انجام شده است.

وی به تشکیل کارگروه پایش و کنترل مصرف انرژی اشاره کرد و گفت: بررسی و پیگیری برنامه های بهینه سازی مصرف برق در ساختمانهای شرکت، پیگیری خرید کنتور برای ساختمانهای شرکت جهت سنجش مصرف برق را از این کارگروه است.

ایرانمنش در زمینه  اقدامات فرهنگی و اطلاع رسانی در زمینه مدیریت مصرف اظهار داشت: در این زمینه با همکاری روابط عمومی فعالیت هایی مانند مصاحبه با رسانه ها، هماهنگی جهت ساخت تیزرهای مدیریت مصرف، موشن گرافی، کلیپهای مربوط به صنایع و نیروگاه ، اطلاع رسانی در مطبوعات و صدا و سیما و همچنین اطلاع رسانی و ارسال پیام به همکاران جهت بهینه سازی مصرف برق انجام شده است.

 

 

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.