با حضور استاندار کرمان؛جلسه کارگروه انرژی های تجدید پذیر برگزار شد

جلسه کارگروه انرژی های تجدیدپذیر استان با حضور استاندار، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمان و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شد.

در این جلسه مهندس حبیبی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمان، اظهار داشت: سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا)  با توجه به برنامه‌های جدید وزارت نیرو،  در نظر دارد با استفاده از ظرفیت ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، نسبت به توسعه و احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر با کمک بخش خصوصی اقدام نماید. وی افزود:  به زودی مناقصه هایی برای ساختگاه های 10 مگاوات به بالا برگزار می شود که 38 نقطه  در مناطق مختلف استان بر این اساس معرفی شده اند که بعضی در اراضی ملی، بعضی در حوزه راه و شهرسازی و.. هستند اما از نظر شبکه ای بررسی شده اند.

مهندس حبیبی اظهار داشت: در روش جدید سرمایه گذاری، باید زیرساخت کار، که شامل منطقه برای احداث نیروگاه، مجوز اتصال به شبکه و مجوز محیط زیست است برای سرمایه گذاران مشخص شود.

وی  از اعضای این کارگروه و مدیران دستگاه های اجرایی خواست همکاری لازم را در این زمینه به عمل آورند.

همچنین در این جلسه استاندار کرمان تاکید کرد: استان کرمان نه با تبلیغ و تعارف بلکه بر اساس نظر کارشناسانه و به دلیل ساعات تابش خورشید و روزهایی که تابش شدید خورشید دارد و همچنین به لحاظ وسعتی که دارد؛ باید در تولید برق سولار و انرژی خورشیدی رتبۀ اول کشور را داشته باشد و هیچ هدفگذاری غیر از رتبۀ اول در کشور در این حوزه پذیرفته نیست .

علی زینی‌وند با تاکید بر پای کار آمدن بخش خصوصی در حوزۀ تولید انرژی‌های خورشیدی، افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، بزرگترین شهرک سولار خورشیدی در خاورمیانه در کرمان تاسیس خواهد شد که در این راستا و با اقدامات خوب صورت گرفته از سوی معاونت عمرانی استانداری و همچنین دستگاه‌های تخصصی ذیربط، زمین تاسیس این شهرک آماده شده است لذا در این راستا باید از همۀ توان بخش خصوصی در کنار بخش دولتی استفاده کرد.

وی افزود: الویت ما در حال حاضر بحث تولید انرژی خورشیدی است و ما تا پایان دولت تعهد تولید ۶۰۰۰ مگاوات انرژی خورشیدی را داشتیم که هم‌اکنون ۴۰۰۰ مگاوات در مناقصه گذاشته شده و باید نسبت به استان‌های همجوار نقش مهمی برای کشور در این زمینه ایفا کنیم.

 

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.