با حضور معاون رئیس جمهور عملیات اجرایی 897 میلیارد تومان پروژه های انتقال و فوق توزیع شرکت برق منطقه ای کرمان آغاز شد

در ششمین روز از هفته دولت با  حضور دکتر میثم لطیفی معاون ریاست جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور و استاندار کرمان، عملیات اجرایی پست 132 به 20 کیلوولت کرمان 4 و همزمان پنج پروژه فوق توزیع و انتقال در استان با اعتبار بالغ بر897 میلیارد تومان برگزار شد.

معاون رییس جمهور در آیین کلنگ زنی این پروژه ها ضمن تبریک روز کارمند و هفته دولت اظهار داشت: پروژه هایی که امروز عملیات اجرایی آن آغاز می شود در  افزایش سطح رضایتمندی مردم تاثیرگذارند و از این جهت قدردان وزارت نیرو هستیم.

دکتر میثم لطیفی افزود: هم اکنون مسئله اصلی در حوزه انرژی مساله بهره وری است و نیازمند افزایش بهره وری در زمینه آب و برق هستیم که خوشبختانه وزارت نیرو از گذشته این موارد را در نظر داشته است و در زمینه بهره وری برق موفق تر عمل کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد: در وزارت نیرو در  زمینه چرخه بهره وری گام های بیشتری برداشته شود و بهره وری افزایش یابد.

دکترلطیفی افزود: نیازهای آینده به انرژی  روز به روز  بیشتر می شود و یکی از مسائل جدی مباحث  انرژی  است که دنیا در حوزه انرژی  به سمت استفاده از انرژی برق می رود .

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمان صنعت برق را صنعتی زیربنایی و پیشران توسعه استان دانست و گفت:  از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم ۵۲۴میلیارد تومان در حوزه انتقال و فوق توزیع برق استان سرمایه گذاری شده و ظرفیت تولید استان ۳۴۵ مگاوات افزایش پیدا کرده است.

مهندس حمیدرضا حبیبی افزود: تولید عملی برق  در استان در سال گذشته 3100 مگاوات بوده است که امسال به 3300 مگاوات رسیده و 4195 مگاوات ظرفیت نصب شده استان است.

وی در ادامه گفت:  95 مگاوات تولید انرژی در بخش تجدید پذیرها  انجام می شود که این میزان 50 مگاوات در حال افزایش است و برنامه ریزی برای احداث 175 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در قالب تبصره 12 و 650 مگاوات در تفاهم با صنعت انجام شده و برنامه ریزی ۲ هزار مگاوات نیروگاه جدید سیکل ترکیبی و حرارتی  برای تامین انرژی صنعت انجام شده است  و به زودی 320 مگاوات فاز اول نیروگاه بوتیا زرند به مدار می آید.

مهندس حبیبی همچنین درخصوص شاخص های برق استان اظهار داشت: در سال های گذشته عمده مصرف برق استان در بخش کشاورزی بود و با  صنعتی شدن استان تغییر در الگوی مصرف ایجاد شده و سال گذشته ۴۵ درصد مصرف انرژی استان کرمان در بخش صنعت، ۲۳ درصد در بخش کشاورزی، ۲۲ درصد در بخش خانگی و مابقی در سایر مصارف از جمله تجاری، روشنایی معابر و عمومی بوده است.

 وی در ادامه گفت: این میزان انرژی با 9 هزار کیلومتر خط انتقال و  فوق توزیع انرژی  ۱۴۰پست انتقال و فوق توزیع و 16 هزار مگاولت آمپر ظرفیت نصب شده در استان در حال تامین است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمان  در خصوص پروژه های کلنگ زنی شده گفت: در هفته دولت افتخار داریم  عملیات اجرایی 6 پروژه با اعتبار 897 میلیارد تومان شامل؛ احداث پست 132 کیلوولت کرمان4، پست 230 کیلوولت هامون، پست 132 کیلوولت شهرک صنعتی سیرجان، پست 132 کیلوولت شهرک صنعتی جیرفت، خطوط ارتباطی 132 کیلوولت پست کرمان4 و احداث خطوط ارتباطی 132کیلوولت پست شهرک صنعتی سیرجان         را آغاز کنیم .

وی افزود: پست کرمان 4 که هم اکنون کلنگ زنی می شود  دارای ظرفیت 100  مگاولت آمپر با دو ورودی 132 کیلوولت و 16 خروجی 20 کیلوولت است و به منظور تامین ظرفیت توزیع برق مناطق جنوب شهر کرمان با اعتبار 195 میلیارد تومان احداث می گردد و پیش بینی می شود تا پایان سال 1404  به بهره برداری برسد.

 

                

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.