برگزاری جلسه هم اندیشی بااعضای هئیت مدیره انجمن صنفی پیمانکاران صنعت برق استان کرمان

جلسه هم اندیشی مابین شرکت برق منطقه ای کرمان و اعضای هئیت مدیره انجمن صنفی پیمانکاران صنعت برق استان کرمان در محل شرکت برق منطقه ای کرمان برگزار شد.

در این جلسه رئیس هیئت مدیره این انجمن طی سخنانی اظهار داشت: این انجمن آذر ماه سال 1399 تائید و ثبت رسمی شد و آغاز به فعالیت کرده است و اهداف اصلی این انجمن بالا بردن سهم پیمانکاران بومی استان کرمان در پروژه های صنعت برق در استان کرمان است.

حمید مجیدی در این رابطه افزود: در حال حاضر در استان کرمان 150 شرکت فعال در حوزه برق وجود دارد که عمدتا در حوزه توزیع فعالیت می کنند و علی رغم اینکه استان کرمان استان صنعتی و بزرگی است و حوزه کاری بسیار بزرگی دارد در مجموع سهم پیمانکاران استان در بازار کار 2 تا 3 درصد است. و عموم کارها توسط شرکت های خارج از استان انجام می شود و شرکت های استان شاهد رشد قابل ملاحظه ای نبوده است.

وی تاکید کرد: این انجمن سعی دارد با ارتقاء سطح کاری و بالا بردن توانمندی و آموزش سهم بیشتری از کار در استان را به دست گیرد.

در این ادامه مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمان اظهار داشت: استان کرمان در بحث انرژی پتانسیل بالایی دارد و صنایع مصرف کننده انرژی بسیاری در استان وجود دارد و رتبه چهارم را در مصرف انرژی صنایع داریم و با توجه به وجود صنایعی مانند فولاد و مس و … این رشد ادامه دارد.

حمیدرضا حبیبی افزود: شرکت برق منطقه ای کرمان به عنوان شرکت دولتی متولی ساخت زیرساخت های برق و تامین برق است و کار  از طریق پیمانکاران انجام می شود و بالتبع زمانی که پیمانکاران قدری در کنار ما باشد کمک می کند که وظایفمان را به نحو مطلوب انجام دهیم و البته در بخش انتقال و فوق توزیع تعداد کمی شرکت فعال وجود دارد زیرا این بخش نسبت به پروژه های شرکت توزیع نیاز به سرمایه گذاری بیشتر و تجهیزات خاصی دارد که منجر شده بعضی از شرکت ها که در این بخش کار می کردند تمایل بیشتری به پروژه های بخش توزیع پیدا کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در استان کرمان چه در حوزه کاری شرکت برق منطقه ای کرمان چه در صنایع پروژه های بزرگی از قبیل؛ نیروگاه برق، خط، پست، شبکه انتقال و فوق توزیع در حال انجام است و عمدتا توسط شرکت های غیربومی انجام می شود.

حبیبی ضمن ابراز خرسندی گفت: ایجاد این تشکل می تواند آغاز کار بزرگی باشد تا شرکت های پیمانکار کرمانی از هم افزایی و حمایت یکدیگر برخوردار شوند و اگر کمبودهایی هست منابع اشتراک گذاری شود و کنسرسیوم هایی شکل بگیرد که بتواند کارها را قویتر پیش ببرد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمان افزود: کمبود توان مهندسی یکی از معضلاتی که ما با آن مواجه هستیم و بیشتر توجه به اجرا بوده است و در بخش توزیع و فوق توزیع شرکت مشاوره بومی طراز اول نداریم که از نیازهای استان است؛ در حالی که اکثر استان ها همه توان ها را با هم جلو برده اند و در زمینه های مشاورین قوی، طراحی و مهندسی، اجرایی و هم تامین تجهیزات موفق بوده اند که مجموع این عوامل منجر به ایجاد یک مجموعه توانمند می شود و در صورتی که شرکت های بومی استان بر روی این توانمندی ها کار کنند قطعا هم تمایل داریم و هم از نظر قانونی می توانیم از شرکت های بومی حمایت کنیم؛ ولی انتظار داریم شرکت های بومی در مباحث مهندسی، اجرایی و قیمت قابل رقابت با شرکت های دیگر باشد .

همچنین در این جلسه معاون معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای کرمان و معاون طرح توسعه این شرکت نکاتی را متذکر شدند.

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.