برگزاری نشست مشاور امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو با مسئولان فرهنگی صنعت آب و برق استان 

 ظهر امروز، نشست مسئولین امور فرهنگی و دینی  به همراه ائمه جماعات شرکت های آب و برق  استان کرمان با مشاور وزیر نیرو و مسئول امور فرهنگی و دینی در محل سالن کنفرانس شرکت برق منطقه ای کرمان برگزار شد.

 در این جلسه مشاور امور فرهنگي و ديني  وزارت نیرو ضمن تبریک هفته وحدت، دفاع مقدس و آغاز ایام ولایت امام زمان (عج) اظهار داشت:  در اسلام علما دارای جایگاه ویژه ای هستند و احادیث بسیاری در رابطه  با این جایگاه مطرح شده است؛ از جمله امام حسن عسگری علما را بعد از ائمه به عنوان بهترین افراد مطرح کردند و فرمودند، عالمِ صالح چراغ راه هدایت مردم است؛ همچنین تعابیری مانند ستارگان هدایت، مشعل هدایت، افرادی که موهبت الهی شامل حال ایشان می شود و فضیلت آن ها مانند فضل قمر به ستارگان دیگر بیان شده است.

محمود رضا مهاجری افزود: علم نباید در زبان خلاصه شود و باید باور قلبی تواضع و حلم همراه باشد و عالم باید اهل مدارای بیشتر نسبت به مردم باشد.

وی ادامه داد: علما به عنوان نمایندگان دین الهی وظیفه  پاسخگویی به بدعت ها و شبهات  و همچنین مبارزه با انحرافات مکتب ها  و… را برعهده دارند.

مشاور وزیر نیرو  همچنین ائمه جماعات را به ویژگی هایی مانند؛ نظم در نماز خواندن، حسن خلق، آغاز نماز در اول وقت شرعی دعوت کرد  و از آنان خواست  در ایام هفته سخنرانی موضوعی  در رابطه با مسایل قرآنی داشته باشند  و همچنین مسائل جناحی طرح نشود.

وی در پایان  خواستار قرآنی کردن  فضای ادارات و  حضور ائمه جماعات در محافل قرآن روخوانی و تفسیر

شد.

همچنین در این مراسم طی لوح های جداگانه ای به امضای حجه الاسلام مهاجری از مسئولین امور فرهنگی و دینی و ائمه جماعات صنعت آب و برق استان تقدیر به عمل آمد.

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.