به مناسبت هفته دولت؛نشست خبری مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمان برگزار شد

امروز پنجشنبه نشست خبری مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمان به مناسبت هفته دولت، با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

در این نشست مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمان با اشاره به طرح های قابل بهره برداری طی هفته دولت در حوزه برق منطقه ای استان کرمان اظهار داشت: در هفته دولت پنج پروژه با اعتبار ۳۵۴ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ ۶ طرح نیز با اعتبار هشت هزار و ۹۷۵ میلیارد ریال به زمین زده می شود.

 مهندس حمیدرضا حبیبی افزود: طی یک سال گذشته ۳۲۰ مگاوات به تولید نیروگاه سیکل ترکیبی زرند و ۲۵ مگاوات به تولید نیروگاه های تجدیدپذیر استان کرمان افزوده شده است.

 وی اعلام کرد: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم ۵۲۴میلیارد تومان در حوزه انرژی برق در این استان سرمایه گذاری شده است به طوری که ۳۴۵ مگاوات به ظرفیت تولید برق در کرمان افزوده شد.

وی در خصوص میزان تولید برق در استان کرمان اظهار داشت: میزان ظرفیت نصب شده نیروگاهی در کرمان چهار و هزار و ۱۹۵ مگاوات است که سه هزار و ۳۳۴ مگاوات تولید عملیاتی دارد و مصرف برق در این استان نیز سه هزار و ۱۰۰ مگاوات است که خوشبختانه تراز تولید و مصرف برق در کرمان مثبت است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان کرمان تاکید کرد: در حال حاضر ۶ واحد نیروگاهی شامل یک واحد نیروگاه گازی هشت مگاواتی در شهرستان رفسنجان و پنج نیروگاه خورشیدی با مجموع ۵۰ مگاوات در شهرستان های زرند، بافت، رفسنجان، سیرجان، رفسنجان و نرماشیر در حال احداث است.

وی اظهار داشت: برای تامین بار صنایع استان کرمان به منظور احداث ۲ هزار مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی و ۶۵۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر برنامه ریزی و اقدام شده است که باید ظرف سه سال آینده این پروژه ها به بهره برداری برسد.

 حبیبی بیان کرد: سال گذشته ۴۵ درصد مصرف انرژی استان کرمان در بخش صنعت، ۲۳ درصد در بخش کشاورزی، ۲۲ درصد در بخش خانگی و مابقی در سایر مصارف از جمله تجاری، روشنایی معابر و عمومی بوده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمان تصریح کرد: سهم این استان از مصرف انرژی های تجدیدپذیر حدود یک درصد و بهره وری در نیروگاه خورشیدی در کرمان ۲۰ درصد است و بیش از ۹۸ درصد برق این استان از طریق نیروگاه های حرارتی تولید و مابقی از طریق نیروگاه های خورشیدی و برق آبی تولید می شود.

حبیبی با اشاره به اینکه در حوزه انتقال و فوق توزیع مشکلی برای تامین بار مشترکان صنعتی، خانگی و تجاری در کرمان نداریم بیان کرد: ۹ هزار کیلومتر خط انتقال توزیع در این استان وجود دارد که توسط ۱۴۰ پست برق انجام می‌شود و ۲ خط ۴۰۰ کیلوولت جیرفت بم با ۹۰ کیلومتر مدار و پروژه ۴۰۰ کیلوولت ارتباطی در منطقه ارزوییه با ۵۰ کیلومتر مدار، طی یک ماه آینده وارد مدار شبکه برق استان کرمان می شوند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان کرمان افزود: مجوز احداث کارخانه تولید سلول های خورشیدی صادر شده که بزودی عملیات اجرای آن آغاز می شود.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل از آن، ۱۳ درصد رشد مصرف پیک بار در استان کرمان داشتیم، که برای تامین این میزان رشد باید به همین مقدار زیرساخت ها توسعه پیدا کند که غیرقابل توجیه است.

حبیبی تاکید کرد: مدیریت مصرف منحصر به فصل تابستان و پیک بار نیست زیرا برای تولید برق از زیرساخت‌ها و منابع انرژی کشور استفاده می‌شود و هرچه استفاده از این منابع کنترل‌شده و بهینه باشد، به توسعۀ کشور کمک خواهد.

وی اظهار داشت: امسال با همکاری صنایع و بخش اداری قطعی برق برای مشتکان خانگی نداشتیم و با تغییر ساعات کار ادارات در ساعات پیک مصرف حدود ۲۵ تا ۳۰ مگاوات کاهش مصرف برق را شاهد بودیم که این میزان برابر مصرف یک کارخانه سیمان است.

 

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.