به مناسبت هفته مدیریت مصرف؛ نشست خبری مدیرعامل برق منطقه ای کرمان با اصحاب رسانه برگزار شد

نشست خبری مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمان در ششمین روز از هفته مدیریت مصرف با حضور خبرنگاران برگزار شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمان در این نشست ضمن گرامیداشت هفته مدیریت مصرف اظهار داشت: اصلاح الگوی مصرف مشترکان یکی از وظایفی است که وزارت نیرو بر عهده دارد و بخش های خانگی، تجاری، کشاورزی و صنعتی را در بر می گیرد.

 مهندس حمیدرضا حبیبی افزود: در بخش خانگی تکلیفی که وزارت نیرو تعیین کرده عدم اعمال خاموشی برنامه ریزی شده است و علی رغم گرمای تابستان و کمبود تولید و ناترازی خاموشی برنامه ریزی شده نداریم و این جدا از حوادثی است که در شبکه رخ می دهد و منجر به خاموشی می شود.

وی خاطر نشان کرد: در جهت کاهش بار مصرفی مشترکین،  یکی از مباحثی که وزارت نیرو دنبال می کند بحث پاداش مصرف است و به کسانی که مصرف برق آنها نسبت به سال گذشته کاهش داشته باشند تا ۲۰ برابر قیمت انرژی مصرفی و ۲ هزار تومان به ازای هر کیلووات ساعت تخفیف داده می شود؛ به طور مثال اگر مشترکان از یک کولر گازی استفاده نکنند تا یک میلیون تومان در ماه پاداش دریافت می کنند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان کرمان ادامه داد: اصلاح الگوی مصرف مشترکان پر مصرف هم که درصد کوچکی از مشترکان خانگی را تشکیل می دهند در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به مدیریت مصرف برق در بخش اداری گفت: ضمن تغییر ساعت کاری ادارات، کاهش ۳۰ درصد مصرف در ساعات اداری و ۶۰ درصدی مصرف ساعات غیر اداری برای دستگاه ها و سازمان ها تکلیف شده است.

مهندس حبیبی بیان کرد: در بخش کشاورزی متناسب با برنامه برداشت آب چاه های کشاورزی، برق آنها تامین می شود و پنج ساعت از برق چاه ها در روز قطع می شود که به ازای این پنج ساعت مصرف نکردن برق، ۱۹ ساعت برق مجانی به مشترکان تعلق می گیرد.

وی اظهار داشت: در بخش صنعت نیز برای صنایع کوچک و کارگاه ها در مصرف برق هیچ محدودیتی نداریم و در شهرک های صنعتی یک روز در هفته بار مصرفی از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب مدیریت می شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان کرمان افزود: تنها ۳۰۰ مشترک صنعتی که جزو صنایع بزرگ انرژی‌بر هستند، در کشور محدودیت دارند که اینک از ساعت ۲۴ تا هشت صبح بدون محدودیت برق مصرف می کنند و در طول روز طبق برنامه اجازه مصرف برق را دارند؛در استان کرمان ۲۷ صنعت مشمول این طرح را داریم.

مهندس حبیبی تاکید کرد: صنایعی که در طول ۲ سال گذشته بر اساس تفاهم نامه وزارت صمت و نیرو اقدام به احداث نیروگاه کرده اند متناسب با تولید نیروگاه هایشان، از برنامه خارج شده اند و محدودیت برای آنها کاهش یافته است.

وی تصریح کرد:در استان کرمان در تنظیم بار مشترکان مشکل چندانی نداریم و امنیت شبکه برقرار است؛ همکاران برای اصلاح شبکه ۲۴ ساعته مشغول خدمت رسانی هستند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمان اظهار داشت: با وجود تمامی مشکلات در تامین مالی صنعت برق، از ابتدای دولت سیزدهم یک هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان پروژه برق در این استان به بهره برداری رسیده است.

وی اعلام کرد: نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان طرح نیز در سفر آینده رییس جمهور به استان کرمان افتتاح خواهد شد که گام بزرگی برای تثبیت و ارتقای شبکه و خدمت رسانی به مردم این استان است.

مهندس حبیبی بیان کرد: برق یک میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک در استان کرمان به وسیله نیروگاه های حرارتی، برق‌آبی، دیزلی و انرژی های تجدیدپذیر تامین می شود.

وی افزود: مصرف برق استان حدود سه هزار مگاوات است که عمده آن یعنی ۴۵ درصد مربوط به صنعت و مابقی در بخش های کشاورزی، خانگی، تجاری و مصارف عمومی مصرف می شود.

مهندس حبیبی تصریح کرد: وضعیت شبکه و تراز تولید به مصرف برق در استان کرمان شرایط خوبی دارد که از این نظر مشکلی نداریم، اما به دلیل ناترازی در کل کشور و کمبود ۱۳ هزار مگاوات برق مجبور هستیم مدیریت مصرف برق را داشته باشیم.

وی همچنین گفت:در استان کرمان امنیت شبکه برقرار است و همکاران برای اصلاح شبکه ۲۴ ساعته مشغول خدمت رسانی هستند و هم اکنون با توجه به نیاز شبکه برق بم به تقویت و جلوگیری از مشکلات احتمالی پست سیار ۱۳۲ کیلوولت از سرجاز جیرفت به بم در حال انتقال و نصب است.

مهندس حبیبی اظهار داشت: تلفات شبکه برق در استان کرمان زیر ۲ درصد است و بهینه سازی، تعویض و به روز رسانی تجهیزات شبکه برق به صورت مستمر انجام می شود.

وی افزود: در بحث انرژی های تجدیدپذیر سرمایه گذاری های خوبی در استان انجام شده و تعداد زیادی نیروگاه خورشیدی در دست احداث داریم که صنایع بزرگ باید یک درصد از برق مصرف خود را از انرژی تجدیدپذیر تامین کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.