در جلسه شورای اداری استان؛مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمان بر مصرف بهینه انرژی تاکید کرد

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمان  با حضور در شورای اداری استان کرمان بر لزوم مصرف بهینه انرژی در همه فصول تاکید کرد.

مهندس حمیدرضا حبیبی در این جلسه اظهار داشت: مدیریت مصرف و بهینه سازی مصرف انرژی امری دائمی است و البته در فصل تابستان و زمستان بر لزوم آن افزوده می شود.

وی افزود: در فصل تابستان با  کمبود تولید برق، به دلیل کمبود منابع، از جمله آب مواجه هستیم و در فصل زمستان افزایش  مصرف گاز که سوخت اصلی نیروگاه هاست منجر به کاهش تولید برق می شود و راهی جز مدیریت مصرف نداریم.  

مهندس حبیبی در ادامه گفت: در فصل زمستان به دلیل افزایش مصرف گاز با  افت فشار گاز مواجه هستیم و بخش صنعت و نیروگاه اولین جایی هستند که گازشان محدود یا قطع می شود به همین دلیل از سوخت مایع استفاده می کنیم .

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴ نیروگاه شهید سلیمانی، سمنگان، گهران و شوباد به عنوان  نیروگاه های بزرگ عمده تولید برق استان را برعهده دارند و مصرف هر واحد نیروگاه گازی حدود ۱ میلیون متر مکعب در روز است .

حبیبی همچنین گفت: نیروگاه شهید سلیمانی دارای ۸ واحد گازی است که  روزانه حدود ۸ میلیون مترمکعب گاز مصرف دارد و در صورت استفاده از گازوئیل به عنوان سوخت دوم هر واحد در هر ساعت حدود ۴۰ هزار لیتر مصرف دارد که تامین این میزان سوخت مایع در طولانی مدت با مشکل مواجه است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمان اظهار داشت: ما کشوری هستیم که بیشترین یارانه انرژی را در دنیا پرداخت می کنیم چنانچه در سال گذشته، ۸۶ میلیارد دلار یارانه انرژی در بخش های مختلف انرژی و … پرداخت کرده ایم.

 مهندس حبیبی اظهار داشت: شدت انرژی یکی از شاخص های میزان مصرف انرژی در دنیا است که  میزان مصرف انرژی بر مبنای تولید ناخالص ملی را نشان می دهد.

وی افزود: در حالی که در دنیا شدت انرژی در حال کاهش است و مصرف انرژی به سمت بخش مولد می رود در ایران  شدت انرژی در حال افزایش است.

مهندس حبیبی گفت:  در حال حاضر میزان مصرف گاز کشور در بخش خانگی 600 میلیون مترمکعب است و  300 میلیون کیلووات ساعت برق نیز در بخش خانگی و تجاری کشور مصرف می شود که معادل 700 میلیون متر مکعب در روز است که کاهش 10 درصدی  این میزان با کاهش 2 درجه ای دمای محیط کار و زندگی قابل دسترس است.

مهندس حبیبی تاکید کرد: با انجام راهکارهای بسیار ساده می توان میزان مصرف را مدیریت کرد تا بدون تنش فصل زمستان را پشت سر گذاشت.

وی در رابطه با راهکارهای مدیریت مصرف گفت: کاهش دمای دستگاه های گرمایشی بین 18 تا 21 درجه، روشن کردن تجهیزات یک ساعت قبل از آغاز ادارات و خاموش کردن آن یک ساعت قبل از پایان کار ادارات، عدم استفاده از وسایل گرمایشی در مکان های کم تردد، باز نگذاشتن پنجره ها، استفاده از لباس مناسب و… از جمله راهکارها است.

وی افزود: همه راهکارها ساده و در دسترس هستند و نیاز به هزینه کلان ندارند و از همه مردم و بخش دولتی به عنوان پیشانی مصرف کنندگان می خواهیم برای تامین انرژی مورد نیاز زمستان خدمت گذاران خود را یاری نمایند.

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.