مدیرعامل برق منطقه ای کرمان در جمع نمایندگان صنایع تاکید کرد؛ صنایع استان اقدام به احداث نیروگاه های تجدیدپذیر کنند

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای کرمان در سمینار آشنایی با نیروگاه های تجدیدپذیر خورشیدی در صنایع استان کرمان بر لزوم احداث نیروگاه های تجدیدپذیر به منظور تامین انرژی مورد نیاز صنایع تاکید کرد.

مهندس حمید رضا حبیبی اظهار داشت: استان کرمان یکی از صنعتی ترین استان های کشور است و در کنار آن کشاورزی بزرگی  نیز دارد به طوری که 70 درصد  بار مصرفی  استان در بخش کشاورزی و صنعت است.

وی افزود: این رقم بسیار مهمی برای استانی است که در زمینه  آب و گاز محدودیت دارد و صنایع و کشاورزی آن در حال گسترش است.

مهندس حبیبی ادامه داد: تامین انرژی صنعت و کشاورزی موضوعی است که با روش های متداول و  احداث نیروگاه حرارتی امکان پذیر نیست و چاره ای نداریم  به جز اینکه به سمت نیروگاه های خورشیدی حرکت کنیم.

 وی ابراز خرسندی کرد:  با اقدامات و پیگیری هایی که توسط نمایندگان محترم  و استاندار کرمان انجام داده اند پیشرفت مناسبی در زمینه احداث نیروگاه های تجدیدپذیر داریم و اقدامات خوبی انجام شده است.

مهندس حبیبی در ادامه گفت: صنایع بزرگ  استان حرکت بسیار سریعی را در این راستا دارند  و زمانی که تالار سبز راه اندازی شد در خرید از تالار سبز پیشرو بودند و بخشی از محدودیت انرژی را از طریق تالار سبز جبران کردند.

وی افزود: در زمینه  احداث نیروگاه های تجدید پذیر، ارقامی که مطرح می شود تاکنون بیش از  1000 مگاوات نیروگاه در صنایع بزرگ و کوچک حال مذاکره یا شروع احداث است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای کرمان ضمن گلایه از به طول انجامیدن کارشناسی های محیط زیستی و همچنین واگذاری زمین گفت:  چند مورد هست که امیدوارم در بحث قوانین و مقررات پیگیری شوند؛ یکی واگذاری زمین در استان کرمان، علی رغم اینکه به نظر می رسد زمین های بایر زیادی در استان وجود دارد اما در بحث زمین دچار مشکل هستیم.

وی افزود: نیروگاه های تجدیدپذیر دوستدار و کمک کننده به محیط زیست هستند و اینکه پشت بررسی ها و کارشناسی مسائل زیست محیطی معطل باشند و نیاز باشد مدت ها کار کارشناسی شود تا اثرات زیست محیطی نیروگاه های تجدیدپذیر بالای 100 مگاوات مورد بررسی قرار گیرد مناسب نیست.

مهندس حبیبی بیان داشت: کشاورزان و صنایع استان  در پی این هستند محدودیت خود را از طریق تجدیدپذیر حل کنند و محدودیت ها را کم کنند و چون صنعت برق با محدودیت 12 هزار مگاواتی در تامین انرژی مواجه است و امکان تامین آن از طریق نیروگاه حرارتی وجود ندارد  امیدوارم مسائل مطرح شده در زمینه انرژی تجدیدپذیر حل شود.

 وی ضمن بیان این مطلب که اقدامات موثری در زمینه توسعه انرژی تجدیدپذیر درسطح استان انجام شده گفت: استان های کرمان جز استان های پیشرو  در  این عرصه بوده است  و شرکت برق منطقه ای کرمان موفق به دریافت جایزه ملی انرژی های تجدیدپذیر و همچنین  لوح سپاس از  ساتبا شده است  و امیدواریم توسعه تجدیدپذیر  در استان شتاب بیشتری بگیرد.

این سمینار با حضور صنایع استان کرمان، شرکت‌های تجدیدپذیر، ساتبا، برق منطقه ای کرمان،  شرکت‌های توزیع برق شمال و جنوب استان و شرکت شهرکهای صنعتی استان کرمان به منظور بررسی ضوابط قانونی، موارد فنی، راهکارها و مشوق ها  در محل اتاق بازرگانی برگزار شد.

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.