نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی “نرماشیر” به بهره برداری رسید

نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی “نرماشیر” به بهره برداری رسید. کارشناس نظارت بر تولید شرکت برق منطقه ای کرمان از به مدار آمدن  نیروگاه خورشیدی نرماشیر به ظرفیت 10 مگاوات خبر داد و گفت: این نیروگاه که توسط شرکت “هامون انرژی خورشیدی پاک کهکشان” احداث شده است به شبکه سراسری برق متصل گردید و هم اکنون با ظرفیت کامل در حال بهره برداری است.

محمد اسماعیل محمدی افزود: قرارداد تضمینی 20 ساله نیروگاه با سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی صادر گردید و مجوز اتصال به شبکه نیروگاه نیز توسط شرکت برق منطقه ای کرمان صادر شده است.

 وی بیان داشت: این  پروژه طی مدت 11 ماه در زمینی به مساحت 16 هکتار  و در مجاورت پست انتقال ارگ جدید احداث شده و برق تولیدی آن از طریق یک خط اختصاصی 20 کیلوولت به شبکه سراسری تزریق می گردد.  محمدی درباره ویژگی های فنی این پروژه گفت: سازه این نیروگاه به صورت کوبشی اجرا شده و پنل های مورد استفاده در این نیروگاه از نوع  دو طرفه( Bifacial) و ظرفیت 655  وات است و تعداد اینورترهای استفاده شده در این نیروگاه  95 عدد با ظرفیت 110 کیلوولت آمپر می باشند.

وی افزود: پلمپ کنتور نیروگاه و آغاز فرایند اتصال به شبکه با حضور نمایندگان ساتبا، شرکت برق منطقه ای کرمان و نمایندگان سرمایه گذار برگزار گردید.

 

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.