کسب رتبه های برتر در شاخص های مدیریت مصرف توسط شرکت برق منطقه ای کرمان

شرکت برق منطقه ای  کرمان  پس از ارزیابی انجام شده توسط  شرکت توانیر در برنامه هاي پاسخگويي بار، در همه شاخص ها حائز رتبه دوم كشوري شد.

رئیس گروه مدیریت مصرف شرکت برق منطقه ای کرمان ضمن اعلام این خبر گفت: این شاخص ها شامل مواردی است که اطلاعات مقایسه ای آنها در سطح کشور موجود می باشدو  بر اساس گزارش توانير با توجه به عملكرد بسيار خوب شركت در این شاخصها رتبه برتر برای شرکت حاصل شد و خوشبختانه پیرو هماهنگی وزراتخانه های صمت و نیرو و برگزاری جلسات متعدد و ابلاغ جدول برنامه ریزی مصرف به صنایع و پیگیریهای مختلف انجام شده، در برنامه های سال جاری اکثریت قریب به اتفاق مشترکین صنعتی اقدام به همکاری نمودند.

دکتر حمیدرضا ایرانمنش ادامه داد: تامین پایدار برق برای تمام مشترکین در ساعات اوج بار شبکه، یکی از بزرگترین اهداف صنعت برق بوده و وزارت نیرو علی رغم همه محدودیت ها و مشکلات، هر ساله تمام ظرفیت قانونی و اجرایی خود را برای عبور از پیک بار شبکه سراسری به کار می گیرد که از جمله این اقدامات اجرای برنامه های پاسخگویی بار می باشد. اقلیم گرم و خشک و افزایش بار سرمایشی و تفاوت شدید وضعیت جوی کشور در طول سال موجب تغییر رفتار بار مشترکین و ایجاد پیک بار در تابستان می گردد.

وی در رابطه با ضرورت این طرح ها افزود: با توجه به منحنی تداوم بار کشور در 6 ماه ابتدایی سال 1401، ساعات بحرانی شبکه تقریبا 360 ساعت بوده و با توجه به اینکه توسعه شبکه اعم از نیروگاه، شبکه انتقال، فوق توزیع و توزیع برای تامین انرژی در این ساعات محدود، فنی و اقتصادی نیست بنابراین تنها راهکار، استفاده از برنامه های مدیریت سمت تقاضا و مشخصاً برنامه های پاسخگویی بار می باشد.

دکتر ایرانمنش در رابطه  با شاخص های برنامه پاسخگویی بار گفت: در زمینه کاهش/ قطع بار برنامه ریزي شده 24 ساعته (انجام تعمیرات / تعطیلات سالانه)، عملکرد شرکت معادل 572.1 مگاوات بوده که در این شاخص رتبه دوم کشوری را به دست آورده ایم.

وی ادامه داد: روز پیک بار شبکه سراسری در تاریخ 25 مرداد ماه بوده است که در این روز عملکرد برنامه ها به میزان 445.2 مگاوات بوده که در این شاخص نیز حائز رتبه دوم شدیم.

رئیس گروه مدیریت مصرف شرکت برق منطقه ای کرمان گفت:  در روز حداکثر همکاری ها و حداکثر عملکرد کل کشور در تاریخ اول مرداد ماه، میزان عملکرد  شرکت 551.3  مگاوات بوده که در این شاخص نیز رتبه دوم  کسب شده است.

دکتر ایرانمنش اظهار داشت: ماکزیمم عملکرد شرکت برق منطقه ای کرمان در برنامه های پاسخگویی بار به میزان 572.1 مگاوات بوده که در روز 28 تیرماه سال جاری ساعت 15 محقق شده که در این شاخص و همچنین در زمینه پاداش مشترکین همکار در برنامه های پاسخگویی بار  نیز رتبه دوم کشوری حاصل شده است.

وی عنوان نمود که میزان انرژی کاهش یافته صنایع همکار معادل 323708.66 مگاوات ساعت بوده که البته میزان انرژی کاهش یافته کل صنایع تحت پوشش شرکت بیش از این مقدار می باشد. همچنین عملکرد برنامه های سال جاری در مقایسه با سال گذشته به میزان  103.1  مگاوات رشد داشته که معادل 22 درصد می باشد.

دکتر ایرانمنش در پایان از همه واحدها و همکاران مرتبط قدردانی کرد و گفت: همکاری سایر واحدها از جمله حوزه مدیرعامل محترم، معاونت محترم بهره برداری، مرکز دیسپاچینگ، بخش های مختلف معاونت برنامه ریزی و تحقیقات و نیز همکاری روابط عمومی و اجرای فعالیتهای فرهنگی و همچنین همکاری معاونت محترم مالی و پشتیبانی و دفتر خدمات و اقدامات اجرایی بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمانها، نقش موثری در موفقیت های شرکت در زمینه مدیریت بار و انرژی داشته است.

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.