نیروگاه 10 مگاواتی خورشیدی بهرمان تا پایان سال به بهره برداری می رسد

نیروگاه خورشیدی بهرمان تا پایان سال ۱۴۰۰ به شبکه سراسری برق متصل خواهد شد.

کارشناس نظارت بر تولید شرکت برق منطقه ای کرمان، ضمن اعلام این خبر گفت:  نیروگاه خورشیدی بهرمان با ظرفیت 10 مگاوات و با سرمایه گذاری بخش خصوصی توسط شرکت تجارت پویا شیوه در حال اجرا است و تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

 مهندس محمد اسماعیل محمدی در زمینه میزان پیشرفت این نیروگاه اظهار داشت: عملیات اجرایی نیروگاه مذکورکه در مجاورت پست فوق توزیع بهرمان واقع است از اواخر سال ۱۳۹۹ آغاز شده و در حال حاضر سازه فلزی این طرح اجرا گردیده و پنل های این نیروگاه نیز در حال نصب است.

وی افزود: کابل کشی بخش DC این نیروگاه مذکور در حال اجراست و به زودی کابل کشی بخش AC آن نیز آغاز خواهد شد.

مهندس محمدی در ادامه گفت: دیگر تجهیزات نیروگاه، از قبیل ترانس ها و اینورترها نیز در حال حمل بوده و به زودی در محل سایت نیروگاه قرار خواهند گرفت.

وی همچنین اظهار داشت: قرارداد خرید تضمینی برق این نیروگاه به مدت ۲۰ سال، با سازمان انرژی های تجدید پذیر و بهره وری انرژی در سال ۱۳۹۹ منعقد شده است.

این کارشناس  با بیان این نکته که ظرفیت نیروگاه های خورشیدی استان کرمان ۷۰ مگاوات است ابراز امیدواری کرد:  با بهره برداری از این نیروگاه و نیروگاه های خورشیدی دیگری که در شهرستان های زرند، رفسنجان، سیرجان، جیرفت و کرمان در حال اجرا هستند بتوان ظرفیت قابل توجهی از نیروگاه های خورشیدی را در استان کرمان به بهره برداری رساند.

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.