پروژه های برقرسانی برق کرمان با حضور وزیر نیرو افتتاح شد

امروز پنجشنبه نهمین روز از دهه مبارک فجر، آیین بهره برداری از پروژه های برق رسانی استان کرمان  با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، استاندار کرمان، نماینده مردم زرند در مجلس، مدیران صنعت آب و برق استان و مسئولین محلی برگزار شد.

 در این مراسم، دو واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی مهتاب کویر زرند و هم چنین 8 طرح انتقال و فوق توزیع برق و تعدادی از طرح های برقرسانی شرکت های توزیع شمال و جنوب استان افتتاح شد.

وزیر نیرو در این آیین ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر گفت: آمار برق رسانی به شهرهای کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ۱۰۰ درصد شده است.

محرابیان اظهار داشت: مقایسه رقم برق رسانی در ایران با کشورهای توسعه یافته نشان می دهد، مسیر خدمت رسانی نظام جمهوری اسلامی با سرعت و شدت در طول این سال ها پیشرفت داشته است.

وزیر نیرو گفت: ظرفیت تولید برق کشور در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، هفت هزار مگاوات بود اما ظرفیت ساخت نیروگاه در نظام جمهوری اسلامی طی هر سال بیش از هفت هزار مگاوات شده که آنها به برکت نظام جمهوری اسلامی است.

محرابیان ضمن ابراز خرسندی از اقدامات انجام شده برای مهیا سازی طرح های قابل افتتاح در جشن پیروزی انقلاب در برق منطقه‌ای و شرکت های توزیع از مهندس حبیبی مدیرعامل و کارکنان برق منطقه‌ای و همچنین مدیران و کارکنان شرکت های توزیع برق استان تقدیر و تشکر نمود. و اظهار داشت: ما خادمان در وزارت نیرو مسئولیتی سنیگن و مهم در تامین آب و برق مردم داریم و باید همچنان تلاش نماییم که مسیر  این خدمات‌ ارزنده تداوم داشته باشد و موجبات رضایت مردم در جای جای ایران را جلب نماییم.

مدیرعامل برق منطقه ای استان کرمان نیز در این آیین اظهار داشت: هشت پروژه زیرساختی این شرکت به ارزش یکهزار و ۹۰۰ میلیارد تومان امروز با حضور وزیر نیرو افتتاح می شود که در این زمینه می توان به پروژه های خط انتقال اشاره کرد که تاثیر زیادی در پایداری شبکه جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان و ارزوئیه دارد.

حمیدرضا حبیبی با اشاره به افتتاح پست برق قلعه گنج، فاریاب، رفسنجان و توسعه نیروگاه شوباد و بم که تاثیر زیادی بر پایداری شبکه دارند افزود: استان کرمان ۴۲۰۰ مگاوات ظرفیت تولید برق با زیرساخت های نصب شده، دارد.

وی بیان کرد: ۴۵ درصد مصرف برق استان کرمان در حوزه صنعت و ۲۳ درصد در بخش کشاورزی است که این آمار نشان می دهد انرژی کرمان مولد است.

حبیبی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۶ پروژه برق رسانی در کرمان تصریح کرد: پست زهکلوت و شهرک صنعتی سیرجان و جیرفت، پست ۱۳۲ ولت و خط ارتباطی رابر به عنوان دیار سردار دلها امروز کلنگ زنی می شود که این طرح باعث رشد و توسعه در زادگاه سردار شهید سلیمانی خواهد شد. وی ادامه داد: کلنگ زنی این طرح ها ارزشی بیش از یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دارد.

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.