اهم اقدامات شرکت برق منطقه ای کرمان به منظور حفظ و پایداری شبکه برق استان

  در جلسه ارزیابی معاونت بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای کرمان که با حضور گروه ارزیاب شرکت توانیر برگزار شد.  رئیس اداره بهره برداری شرکت برق منطقه ای کرمان، گزارشی از اقدامات شاخص این شرکت در راستای بهینه سازی و حفظ پایداری شبکه در بخش خطوط و پست های انتقال و فوق توزیع بیان کرد.

مهندس محسن شریفی در این رابطه گفت: در حوزه پست های انتقال و فوق توزیع اقداماتی در زمینه  بروز رسانی بخش های (HV,LV) و همچنین بخش های ساختمانی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در این رابطه ترانسفورماتور20.230 كيلوولت پست جازموريان نصب و راه اندازي شد و ظرفیت کلیدخانه20 کیلوولت  این پست افزایش یافت.

مهندس شریفی افزود: نصب و راه اندازي بي ترانسفورماتور 20.132كيلوولت ایستگاه اسفندقه و اصلاح فیدرخانه 20کیلوولت و اتاق کنترل این پست و همچنین جایگزینی ترانس معیوب ایستگاه 132 کیلوولت سرجاز در پیک بار1401 از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی در رابطه با تعویض و بروز رسانی تابلو ها گفت: تابلوهای 20 کیلوولت در پست بافت، رفسنجان4 و توکل آباد بروز رسانی شد و تابلوهای 20 کیلوولت پست انتقال کهنوج نیز تعویض شدند.

مهندس شریفی با اشاره به اقدامات در بخش های ساختمانی عنوان کرد: در این زمینه اجراي عمليات تكميلي پست20.230 كيلوولت زرچين و اصلاح فونداسیون پست های رفسنجان2،رفسنجان3 و رستم آباد در شرایط برقدار انجام شده است.

رئیس اداره بهره برداری شرکت برق منطقه ای کرمان در بخشی دیگر از گزارش خود در رابطه با اقدامات انجام شده در بخش خطوط انتقال و فوق توزیع بیان کرد: این اقدامات در زمینه مقاوم سازی خطوط، سیم کشی گارد خطوط و تعویض مقره صورت گرفته است که در زمینه مقاوم سازی می توان به مواردی همچون مقاوم سازی پایه شماره 203 خطوط 230 کیلوولت( عنبرآباد- شهاب، بم )، مقاوم سازی خطوط 132 کیلوولت (زرند-بافق)، (زرند 1- نوق)، (رفسنجان 5 – بهرمان)، (جیرفت 1- جیرفت2 )( عنبرآباد2 – مردهک) و جابجایی پایه خطوط 230 کیلوولت (کهنوج- رودخانه- رودان) اشاره کرد.

مهندس شریفی گفت: تعویض مقره خط 132 کیلوولت (عنبرآباد- اسماعیلیه) و سیم کشی گارد خطوط پایه بتنی 63 کیلوولت (کهنوج- قلعه گنج) و (کهنوج- فاریاب) از دیگر اقدامات در انجام شده در زمینه خطوط است.

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.