جلسه “کارگروه انرژی و تامین نیازهای ضروری پدافند غیر عامل استان” برگزار شد

 

جلسه کارگروه انرژی و تامین نیازهای ضروری پدافند غیر عامل استان با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استان کرمان،  رئیس و اعضای این کارگروه در محل سالن کنفرانس شرکت برق منطقه ای کرمان برگزار شد.

مهندس حمیدرضا حبیبی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمان و رئیس این کارگروه ضمن بیان ساختار جدید این کارگروه ها اظهار داشت: در ساختار جدید پدافند غیرعامل کارگروه های تخصصی جدیدی، ذیل کارگروه اصلی استان تعریف شده است که یکی از این کارگروه ها انرژی و تامین نیازهای ضروری است.

وی  افزود: هر یک از شرکت ها اقدامات پیشگیرانه و تمهدیداتی را در حیطه وظایف خود انجام داده اند و وظیفه این کارگروه هماهنگی در نقاط اشتراک و همپوشانی تهدیداتی است که با آن مواجه هستیم و بر این اساس جلسات این کارگروه به صورت دو ماه یکبار برگزار خواهد شد.

حبیبی اظهار داشت: بحث پدافند غیرعامل بحث پیشگیری و جلوگیری از بحران است و با توجه به وظایف این کارگروه باید برنامه ریزی، کنترل، تمرین و آموزش صورت گیرد که در زمان بحران درمباحث مربوط به تامین انرژی با مشکل مواجه نشویم.

وی در خصوص اقدامات شرکت برق منطقه ای کرمان در زمینه پدافند غیرعامل گفت: شناسایی دارایی ها، شناسایی تهدیدها، سطح بندی دارایی ها، مطالعات پدافندی پست ها توسط مشاور ذی صلاح،رزمایش ها، تهیه سناریو ها و تمرین ها و همکاری با سایر ارگان ها در انجام مانورها  از جمله اقداماتی است که در شرکت انجام شده است.

حبیبی افزود: نوع ساختار صنعت برق با حادثه عجین است و حوادث فنی اجتناب ناپذیر است بنابرین بحث سناریو بازیابی شبکه وجود دارد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان نیز در این جلسه اظهار داشت: هریک از سازمان ها باید آسیب پذیری خود را از نظر تجهیزات و نیروی انسانی شناسایی کنند و کمبودهایی که در زمینه منابع انسانی وجود دارد از طریق آموزش و رزمایش برطرف شود.

وی افزود :  بر این اساس باید دستورکارهایی تعیین شوند و اقداماتی که  زمان بر و هزینه بر است و اقداماتی که نیاز به هماهنگی بین سازمانی دارد مشخص شوند.

سلاجقه گفت: در زمان وقوع تهدیدات اقدامات اولیه باید توسط خود دستگاه ها انجام شود و بنابرین باید آمادگی لازم را داشته باشند.

وی پیشنهاد داد: رزمایش هایی در رابطه با قطع برق و آماده بکاری دیزل ژنراتورها، حملات تروریستی به تجهیزات برق، مخازن آب، ایستگاه های گاز، حملات سایبری به نیروگاه ها، حملات ریزپرنده ها و… طراحی و اجرا شود. در این جلسه هر یک از اعضا دیدگاه ها و نظرات خود را بیان کردند.

  

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.