حضور مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمان در گفتگوی ویژه خبری

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمان در برنامه گفتگوی ویژه خبری10 تیر ماه  حضور یافت و به سوالات مجری در رابطه با صنعت برق پاسخ گفت.

مهندس حمیدرضا حبیبی در رابطه با میزان تولید برق و مصرف برق در استان اظهار داشت:  در حوزه تولید بیش از 4200 مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاهی وجود دارد که با توجه به شرایط ارتفاع و دمای استان،  تولید آن ها در حدود 3500 مگاوات است و این در حالی است که حداکثر مصرف استان کرمان 3200 مگاوات است و  تراز تولید و مصرف استان به میزان 300 مگاوات مثبت است.

وی افزود: استان کرمان نیروگاه های زیادی را در دست احداث دارد و در سفر اخیر رئیس جمهور، فاز اول گازی  نیروگاه فولاد بوتیا  با ظرفیت 315 مگاوات افتتاح شد و به زودی 140 مگاوات بخش بخار به آن اضافه می شود و فاز دوم نیروگاه گهران در منطقه گل گهر سیرجان در حال احداث است که تاپایان سال در مدار قرار می گیرد و همچنین فاز سوم آن احداث خواهد شد.

 مهندس حبیبی ضمن بیان این مطلب که  در حوزه نیروگاه های خورشیدی گام های بلندی برداشته شده است گفت: در حال حاضر بیش از 80 مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان داریم و با جمع نیروگاه های خورشیدی خانگی به 120 مگاوات می رسد که 2 درصد از انرژی مورد نیاز استان را تامین می کند.  

وی افزود: در سال های آینده جهش بزرگی در تولید انرژی خورشیدی در استان صورت خواهد گرفت و صنایع استان در حال سرمایه گذاری عظیمی در حوزه انرژی خورشیدی هستند که شاهد نیروگاه هایی در سطح 650، 450 و 300 مگاوات خواهیم بود و 1 درصد از انرژی صنایع باید  از نیروگاه های تجدیدپذیر تامین شود.

مهندس حبیبی ادامه داد:  شرکت ساتبا ساختگاه هایی را برای ساخت نیروگاه تعریف کرده است و پیش بینی می شود تا پایان سال ظرفیت نیروگاه های خورشیدی 2 برابر شود همچنین اولین ساختگاه نیروگاه خورشیدی کشور در بافت افتتاح شد که برای سرمایه گذاری های خرد شرایط خوبی را فراهم کرده است.

وی در رابطه با محدودیت های تامین برق صنایع گفت: صنایع سه دسته هستند، برای صنایع کوچک و کارگاه ها در مصرف برق هیچ محدودیتی نداریم و در شهرک های صنعتی یک روز در هفته بار مصرفی از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب مدیریت می شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان کرمان افزود: تنها 27 مشترک صنعتی استان که جزو صنایع بزرگ انرژی‌بر هستند در طول شب بدون محدودیت برق مصرف می کنند و در طول روز در بعضی از روزهای هفته محدودیت دارند و در بقیه موارد صنایع آزادی عمل دارند.

مهندس حبیبی بیان داشت: محدودیت تولید نسبت به قبل بسیار کمتر شده و طبق گزارش انجمن صنایع فولادی به وزیر نیرو، میزان تولید نسبت به سال قبل 29درصد افزایش تولید داشته اند و با هماهنگی با صنایع به شکلی رفتار شده که صنایع کمترین صدمه را ببینند و سهم صنایع متناسب با نیاز بازار و صنعت تعیین شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمان با تاکید بر لزوم ارائه الگوی مصرف برق از سوی مردم، گفت: با برنامه ریزی های انجام گرفته توسط وزارت نیرو، در تابستان امسال قطعی برنامه ریزی شده و خاموشی در بخش خانگی نخواهیم داشت اما از مردم خواهشمندیم با اصلاح الگوی مصرف ما را در صنعت برق یاری نمایند و با اقدامات کوچکی مانند؛ خاموش کردن لامپ های اضافی، قرار دادن کولر روی دور کند، استفاده از دمای آرامش حداقل 24 درجه در کولرهای گازی و…یاری نمایند و از مزایای طرح پاداش مصرف برق نیز بهره مند شوند.

 

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published.